måndag 2 september 2013

Suspension base

Basen är nu nästan slut, har lite kvar som jag inte lagt ut på Tictail siten eftersom jag inte vet om jag vill ha den för eget bruk eller inte. Men det ligger 100 + 50 + 50ml ute fortfarande.

Edit: Nu är basen slut!

Och nu har jag två frågor:

Vad har det blivit av basen som ni har köpt och blandat med? Jag vill ju se resultatet! :) Om ni har bilder på era kreationer, antingen på era egna bloggar eller på Instagram eller liknande så länka! Det är säkert fler än jag som vill se vad andra svenska lacknördar blandat ihop, så blir det några stycken så knåpar jag ihop en länklista.

Fråga två är om det finns intresse för mer bas? Ni som köpt, vill ni ha mer? Nån som inte passat på men som funderar på det? Det är kanske inte så troligt att jag plockar hem mer just nu, men om jag ska göra det framöver (och det är ju lång leveranstid) så kan det ju vara käckt att veta lite om intresset :)

19 kommentarer:

  1. Jag kommer högst troligt vilja ha mer senare, har fått massor av förslag på kreationer som vänner vill att jag ska göra. Det jag håller på med har jag ännu inte visat, men jag lovar att säga till när det är klart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får du göra, är jättenyfiken! :)

      Radera
  2. Jag har inte fått mitt pigment, men är sjukt taggad, så önskar gärna mer bas i framtiden! :) lovar att visa när jag skapat några lack!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer säkert att vilja ha mer längre fram :)
    Det mesta av första omgången gick åt till att återuppliva mina gamla lack.
    Testade att "franka" lite och har testa med att blanda med kosmetika-pigment som jag hade i gömmorna.

    Jag skulle gärna köpa lite glitter, pigment och kompletta flaskor.
    Som nybörjare och då jag bara pysslar och det inte handlar om några större mängder, känns det lite bökigt att beställa själv från en massa olika ställen.

    Tack för en väldigt bra blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet med pigment/glitter/flaskor är att jag inte kan komma i närheten av att konkurrera med de priserna ni kan hitta på nätet. Det blir bara onödigt dyrt för er, eller så får jag sälja dem med förlust. Flaskor hittar du enklast på eBay och pigment och glitter på etsy. Det finns hur mycket som helst och många säljare har ett stort utbud av olika produkter så man kan begränsa sig till en beställning med allt. Chansen att jag skulle pricka in att köpa just de grejerna ni vill ha är väldigt liten ^^

      Tack själv för att du läser den! :)

      Radera
    2. Att sälja med förlust och dessutom ha jobb med att skicka är ju ingen bra idé :)

      För egen del, så skulle jag lätt betala mer för grejerna och då jag ändå inte vet vad jag vill ha så skulle ett start-set med lite glitter mm vara en bra början.

      Du har ju väldigt bra info på bloggen om var man kan köpa tillbehör och det är ju kanon.

      Radera
    3. Har kollat och räknat, med frakt (leverans 14-21 dagar, Girly Bits Cosmetics)
      så skulle 10st 15ml flaskor kosta ca 170 kronor.
      17 kr styck är ju ganska dyrt tycker jag.
      Då kan jag ju lika gärna köpa billigt nagellack och använda de flaskorna i stället. Brukar ju gå att hitta lack för 5-15 kr. Vad gör man av lacket i så fall?

      Eller är det något jag missat?




      Radera
  4. Jag har inte hunnit använda mitt än, inkomsten står i nolläge och jag behöver pigment och kanske lite glitter innan det händer något seriöst. Men så fort det blir något så kommer jag givetvis visa på bloggen och även berätta här för dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid nått som saknas! ^^

      Radera
  5. Jag har inte heller använt mitt ännu.. Fattas resterande produkter, typ pigment och glitter innsn jag kan köra igång, men det kommer komma på bloggen sen.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det kan ju vara käckt att ha nått att blanda i också ^^ Ser fram emot att se resultaten sen!

      Radera
  6. Vill jättegärna ha! Men vet inte riktigt vad man ska ha till för att blanda lack. Är det bara pigment o glitter ? Och vart hittar man bra sånt och glitter som inte tappar färgen? Det är saker jag undrar, skulle mer än gärna göra egna lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då rekommenderar jag det här inlägget http://www.cactusnailpolish.com/2013/08/om-att-gora-frankenlack-med-pigment.html för mer info :)
      Det enklaste sättet att få tag på glitter som tål lack är att söka på "solvent resistant glitter" på etsy, där finns ett stort utbud. Det samma på eBay ger också bra träffar.

      Radera
    2. Tusen tack! ska kolla :) kommer definitivt köpa suspension base sen!

      Radera
  7. Jag saknar flaskor, och har haft 1000 grejer att stå i och nu åker jag bort 4 veckor. Men SEN så!

    Förmodligen kommer den flaskan jag köpte gå åt till att lära sig och göra massor av misstag. Så det kommer med stor sannolikhet behövas mer när den fasen är över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går åt bra mycket mer än man tror :p

      Radera
  8. Jag är intresserad av att köpa bas :) Skulle precis som Andrea H gilla att köpa flaskor/pigment/glitter osv också då jag är lite feg gällande att beställa från utlandet, men förstår att det är knepigt!

    SvaraRadera
  9. Jag hamstrade lite, så jag har bas så jag kommer att klara mig ett tag, men jag kommer säkert vilja köpa mer så småningom. Jag har blandat ihop en del lack, några som jag har blivit riktigt nöjd med, och lägger ut dem på bloggen allteftersom. Jag är fortfarande inte riktigt ikapp efter min period av försummelse, så jag har en del lack som jag har testat men inte visat än (och en hel del som jag inte ens har burit än).

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.