lördag 27 oktober 2012

Kitty visar: Cirque - Epoch

Vi måste variera oss med nått annat mellan alla Color Club hololack, så vi kör på Kitty-inlägg idag!
___________________________________________________________________________________

Cirque Epoch. Jag trodde inte jag skulle bild-spamma er med det här lacket. Jag har försökt fota det 3 dagar i rad. Duochroma lack är inte lätt. Det förtjänade INTE de första bilderna. Inte de jag tog igår heller. Men plötsligt ville en gråmulen dag Epoch visa sina duochroma färger. Turkos-lila i svärtad bas, det är Cirque Epoch.


Epoch är del av Cirques Dark Horse collection och tyvärr det enda duochroma lack de har just nu.


Väldigt pigmenterat. Skulle förmodligen täcka bra på ett flödigt lager. Men Epoch har holo-lackens tendens att ge kala fläckar på första lagret. Så jag drog på ett tunt lager först och ett lite flödigare ovanpå. Med den metoden behövs inget 3e lager, det är absolut täckande på 2.


Snabbtorkat, men torkar nästan med sammets-matt finish. För att få glans har jag använt ett lager Gelous och ett flödigt lager Poshé för att torka genom. Nu stannar det riktigt glansigt. Tidigare i veckan har jag testat Seche Vite och det bara försvann… Och ni vet ju alla hur dåligt det blir med extra lager SV på redan torra lack. Så jag var lite frustrerad över det.


Utomhus bilder, ingen sol. Men det är nästan såhär jag upplever Epoch på handen. Svärtad med blågrön-turkos glans. Jag har en känsla av att jag har något annat lack som liknar väldigt mycket, men jag kan inte komma på vad det kan vara. Har ni några förslag?

Köpt på Cirques hemsida
Pris 12 USD + frakt  för 13,2 ml

17 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja bland de finaste duochroma jag har!

      Radera
  2. Wow, verkligen helt fantastiskt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad jag fick fram effekten så ni fick se hur vackert det är

      Radera
  3. Det här var verkligen kanonsnyggt! Du väcker nästan mitt slumrande lackköpsberoende.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du tänker lite till på hur fina paketen från Cirque är kanske du vaknar till :)

      Radera
  4. Supersnyggt! :-D!

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
  5. Dina naglar är så vackra och bilderna är helt underbara! Duokroma lack brukar bli bäst i mulet väder av någon anledning. Och lacket ser jättefint ut så klart, men helt ärligt, det är naglarna som är bäst här. Jäklar, vad snygg form, vad fin längd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack igen för komplimangerna! Tyvärr är dom historia just nu. Fick kapa rätt mycket för ett tag sen, fast inte lika illa som dina. Men vi är fighters och snart med i matchen igen :)

      Radera
  6. Så läckert det här ser ut! Kan det likna något Ozotic-lack om du har någt sånt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har vi tur att Cactus har en superbra länk i vänsterspalten med Ozotics. Bläddrade mig genom och det kan möjligtvis vara att 505 liknar i färgkombinationen! Men vad jag minns, inte alls i formula då Epoch är superpigmenterad och det kan man sällan beskylla Ozotics för att vara. Men det stämmar bra att 505 är en av de 3 Ozotics jag har så det var bra scoutat av dig!

      Radera
  7. Mycket vackert! Gör sig mycket bra på dig. Hmm, spontant tänker jag Blackened Bleu från Barielle, har du den kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den förtjänar att plockas fram flera gånger, helt klart! Nopp, inga Barielle i min ägo. Kan vara att Roxcat lyckades klura ut vilket jag tänkte på. Ska swatcha upp en jämförelse.

      Radera
  8. Så mycket vackert i samma inlägg! Har aldrig sett lacket se så här fint ut, och jag gråter blod för att jag inte kan köpa mig en flaska jag också. Sjukt fint! Och dina naglar med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag visserligen aldrig målat med det själv någon gång, men jag tänkte direkt på min flaska med NYX Robotic när jag läste det sista stycket i inlägget.

      Radera
    2. (sent svar, jag har inte hängt med här..)
      Jag förstår varför du kom att tänka på NYX Robotics för den ger samma intryck som Epoch - såsom jag uppfattar den för det mesta på handen, som bild nr 3. Men den verkar sakna det lila duokroma som är hela tjusningen med Epoch i mitt tycke. Gråt inte blod.. det ser så läskigt ut när vampyrerna gör det i True Blood.. måla med Robotic i stället! :)

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.