torsdag 14 februari 2013

Butter London - Wallis

Beställde fyra Butter London och har hittills fått två, och då blev Wallis först ut att bli testad. Det har varit ett sånt där lack som jag spanat på ganska länge men inte tyckt var riktigt värt pengarna eftersom jag har liknande redan. Men den typen av lack släpper oftast inte riktigt taget om en utan blir nått man går och funderar på, så då är det bättre att köpa det så man vet att man inte missar nått. Det här har alltså varit bättre i mitt huvud än vad det är i verkligheten. Det är absolut ett snyggt lack och metallic-finichen är hur läcker som helst. Men jag fick för stora förväntningar och de kan aldrig mötas sen.




Det är mitt första möte med Butter London och jag hoppas att inte alla deras lack är så här rinniga. Det letade sig ner i nagelbanden och ville inte riktigt sammarbeta. Täckte på två lager tack vare ganska korta naglar, hade de varit längre hade jag absolut behövt tre.

Formula: 3
Färg i sin genre: 3
Inköpsställe: Nailmail


Wallis has been on my mind for quite a while and I have had plenty of time to grow huge expectations for it. It's a very pretty polish and the metallic finish is great, but it had no chance of meeting those expectations. Classic case of "don't meet your hero". The formula was very runny and ended up all over my cuticles. Thanks to my short nails it covered in two coats, longer nails would definitely have needed three.

20 kommentarer:

  1. Kan inte rikitgt bestämma mig för om det här är snyggt eller inte. Men, jo jag tror jag gillar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det egentligen, bara inte så himlastormande mycket som jag hoppats på

      Radera
  2. Jag gillar det men inte så mycket att jag vill köpa för det priset. Skulle det finnas på HM bara att få tag på billigt hade jag nog skaffat på en gång. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, BL priser är lite väl... jag lyckades knipa det när det var köp-4-betala-för-3, då blev det överkomligt

      Radera
  3. Jag har precis fått hem ett Wallis jag också - det är faktiskt så att jag lånade det och testade det innan och blev så förtjust i det att jag kände att jag ville ha ett eget. Men så kan jag inte få nog av grönguldiga lack heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en väldigt trevlig färgskala

      Radera
  4. Jag har detta också och jag gillar det. Tycker det är sådär lagom fulsnyggt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog det är snygg-snyggt, men inte så over-the-top som förväntningarna var

      Radera
  5. Höga förväntningar, eller förväntningar i allmänhet, är hemska, så sällan de slår in.

    Jag gillar det jag ser, fulsnyggt på ett jäkligt häftigt sett:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är hopplöst när man går och drömmer om ett lack för länge, då tycker man aldrig om det så mycket som man tror att man ska göra sen

      Radera
  6. Snyggt!

    Stötte-kram till dig, vi är kvar när du kommer tillbaka :)

    SvaraRadera
  7. Jag vill verkligen ha det här lacket, tycker att det ser fantastiskt fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är absolut snyggt, bara mig det var fel på inte lacket ^^

      Radera
  8. Hoppas allting är okej med dig.

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Jag hoppas på att jag kommer gilla det mer nästa gång jag testar det, att förväntningarna kan lägga sig lite

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.