måndag 11 mars 2013

Zoya - Nyx

Jag var lite nyfiken på Zoyas sandiga lack, kallade Pixie Dust. Mest för att det var Zoya får jag erkänna. Jag tycker att de sandiga OPI lacken har sett gräsliga på bilder (kanske är mycket bättre i verkligheten) och inte blivit det minsta sugen på dem. Men eftersom jag tycker så mycket om Zoya och gillade nyanserna i kollektionen så bestämde jag mig för att chansa, utan att för den skull ha särskilt höga förväntningar på dem.

Men det blev inte så dumt. Ytan kan jag bäst beskriva som finmalda sockerkristaller snarare än sand. Det är små små silverfärgade glitterpartiklar som gör ytan som fint sandpapper samtidigt som det glittrar rätt bra. Jag trivdes förvånansvärt bra med det, även om jag så klart inte kunde låta bli att lägga på ett överlack bara för att se hur det blev.

På bilderna har jag två lager över Zoya Blu. Färgen på Nyx är inte påverkad av underlaget men jag har sett swatchbilder där Pixi Dust lacken sett ut att lämna en del VNL ut så jag valde att inte riskera nått.




Lättmålat som ett vanligt lack och torkar snabbt. Ni får tyvärr inga bilder på det med överlack eftersom min kamera vägrade visa nån skillnad mot hur det såg ut utan överlack. I verkligheten blev det skillnad i form av mer glittrigt glitter men kameran ville inte vara med på noterna och plocka upp det. Färgen ändrades inte med överlack dock, bara glittrigheten. Två lager överlack är minimum för att få det slätt.

Formula: 3
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: Nailetc


I didn't have any expectations about liking the PixiDust polishes but ordered three them just because it's Zoya. But it was rather nice actually. The shade is pretty and the sandy effect looks a little bit like finely grounded sugar rather than sand (I think the OPI sand-polishes look awful in pictures but these look like they have smaller grain size so to speak.)
The pictures show two coats over a matching base, just to save me some of the VNL that I have seen in swatch pictures at other blogs. It was easy to paint with and dried quite fast.

23 kommentarer:

  1. Det här var jättefint! En mer diskret variant av sand-lacken om man jämför med OPI's.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror det, av bilder att döma. Det här är mer sand och de var mer asfalt ^^

      Radera
  2. Ser fint ut. OPI-lacken är omöjliga att fota rättvist. De är mycket snyggare irl. :)

    Jag kommer nog att skaffa några av Zoya-lacken också framöver. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är de säkert. Har sett ett av dem IRL och det var mycket bättre än på bild

      Radera
  3. Nu blev jag ju sugen på de här Pixie-lacken... Vad du gör med mig! ;)

    SvaraRadera
  4. Ser fint ut :) men har har lite svårt för struktur på naglarna :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska ju trivas med det på naglarna också, inte bara på bild :P

      Radera
  5. Sååå himla fint! Skulle verkligen vilja ha dem. :-)

    SvaraRadera
  6. Åhh, den där med smör på! ;)

    Jag vet inte om jag borde avvakta lite till eller bara köpa raringarna. Jag har ju faktiskt gått på tenta imorse...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man skrivit tenta är man berättigad till stora belöningar! Och sen när man får resultatet får man antingen fira med nagellacksshopping eller trösta sig med nagellackshopping ;)

      Radera
  7. Spännande! Jag är sugen på att pröva de här, mest för att de verkar ha roligare färger än OPIs Liquid Sandlack. Det här var för blekt för min smak, men jag är nyfiken på det svarta och röda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade de bleka färgerna bättre, de såg så mjuka ut på nått vis. Mer som riktig sand och mindre som om ett barn spilt färg på glitter ^^

      Radera
  8. OPI:s sandlack gillar jag inte alls, men Zoyas ser lite mer ut som finkornigt sandpapper istället för grovt. Blir lite sugen på att prova någon av Zoyas eller China Glaze som också släpper en sandkollektion snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att effekten är lite mjukare i de här, mer sand än asfalt.
      Lär nog också testa ett par av CG sandlack, nu när jag inte hatade de här :)

      Radera
  9. Jag gillar Pixiedust-lacken och köpte hela kollektionen (och ser fram emot sommarens kommande färger dessutom...). Nu har jag varvat dem med liquid sand ett tag och det känns så himla märkligt att ha släta lack på naglarna, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja man vänjer sig nog snabbt :)

      Radera
  10. Det ser väldigt sött och spännande ut! Blir riktigt nyfiken på att testa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, söta lack, det är en bra beskrivning på dem :)

      Radera
  11. Föredrar nog dessa framför OPI's Liquid Sand... Och otippat nog gillar jag den snälla färgen också :) passar dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är väldigt trevlig, och tack :)

      Radera
  12. Ser så mycket snyggare ut än OPIs liquid sand! Det här måste jag ha! :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.