fredag 26 juli 2013

All info om att köpa Cactus-lacken


Nu blir det ett sånt där långt inlägg, men ta er igenom det om ni är intresserade av att köpa lacken :)

Lacken kommer - som förra gången - att säljas via en nätbutik hos Tictail. (bra ställe, vill ni sälja saker rekommenderar jag dem) Länk till butiken:



Förra gången sålde de 45 flaskorna jag hade då slut på 20 minuter (förutom ett par flaskor i en nyans). Jag har ingen aning om hur de 93 jag har nu kommer att tas emot. Dels kanske nyhetens behag har gått över och det inte är lika roligt längre, och dels är det semestertider och många är bortresta.
Utöver det har jag också ett spännande problem: jag har 93 glasflaskor men jag vet inte vad ni vill ha i dem! Det är alltså antalet glasflaskor som sätter begränsningarna för hur många lack jag kan sälja just nu, inte basen eller pigmentet som sist. Några av lacken har jag inga problem att blanda mycket mer av, men jag har inget att hälla det i just nu. Jag köper fler flaskor om det visar sig behövas, men då är det några veckors väntetid på leveransen från andra sidan jorden.

Utbud
Till att börja med kommer det att finnas 6 flaskor av alla lack med undantag för Cactus phone home som det bara finns 5 av. Den kan jag inte blanda mer av just nu så de 5 flaskorna är allt som kommer att finnas. De andra finns det mer av som jag kan hälla upp på lackflaskor men tillgången är inte obegränsad där heller.
Astatine, Boron, Lithium, Thallium, holoöverlacket och Space age cactus kan jag blanda mer av omgående om det skulle behövas. De andra måste jag köpa mer pigment för först i så fall.
Sen fyller jag på med fler flaskor av det som går åt, när jag vet vad ni vill ha mest av.

Försäljningsdatum: söndag 28/7 (alltså nu på söndag) klockan 11:00

Bilder
Swatcher på Spectrum kollektionen, och på Like a cactus in the sky kollektionen finns som bekant i tidigare inlägg. De finns också på säljsidan.

Pris: 90kr / flaska

Innehåll: 15ml / flaska
(jämförelsevis kostade den förra omgången 75kr/styck och innehöll 7ml/flaska, ifall nån funderade på det, så det är mycket billigare milliliterpris den här gången.)

Ingredienser
Butyl acetat, etyl acetat, nitrocellulose, acetyl tributyl citrate, isobutyl acetat, isopropyl alkohol, adipic acid / neopentyl glycol / trimellitic anhydride copolymer, silica, styrene / acrylates copolymer, N-butyl alkohol, benzophenone, acetone, cellulose acetate butyrate ester, napholite, polysiloxane copolymer, dioctly adipate, aminomethoxysilane, isopropyl alkohol (allt det där kan översättas till "nagellacksbas") + pigment och glitter godkända för kosmetiskt bruk.

Lacken är big 5 free, och innehåller alltså inte DBP, toluene, "formaldehyd"/formalin, tosyalmide/formaldehyde resin eller kamfer.

Frakt och betalning
Jag kommer att skicka flaskorna noga bubbelplastade i postens gröna kuvert. Utöver själva portokostnaden har jag också lagt på PayPals avgifter på frakten, de ska ha några kronor för varje transaktion. Hela fraktkostnaden är självkostnadspris och inget jag tjänar nånting på.

I kassan kommer ni att få välja fraktkostnad beroende på hur många lack ni köper. Att ni måste göra det manuellt beror på att butiken inte kan beräkna frakt baserat på vikt eller mängd själv. Se till att välja rätt är ni snälla! (Felaktiga ordrar kommer att annulleras och ni får tillbaka pengarna minus PayPal's avgifter) Jag ber om ursäkt för att det blir ett manuellt steg till, men alternativet är att alla betalar massa i frakt oavsett antalet flaskor och det känns heller inte sjysst. Jag kan tyvärr inte bjuda på delar av fraktkostnaderna eftersom jag då går back på hela kalaset.

För leveranser utanför Sverige, maila mig för fraktkostnader.

Betalning görs via PayPal. Man kan använda PayPal även om man inte har ett konto hos dem. Då betalar man med kort som vanligt men via deras site så att de tar hand om kortuppgifterna och drar pengarna från kontot istället för att säljaren gör det. På så sätt får inte jag eller nån annan än PayPal tillgång till era kortuppgifter, säkert och bra.

Leveranstid
Jag ska skicka iväg dem så fort jag bara hinner men jag kan inte lova nån leveranstid. Behöver nån hinna få hem dem innan ni reser bort eller dylikt så skriv det i meddelandefältet vid beställningen.

Till er som köper dem, speciellt er andra bloggare
Avslutningsvis vill jag säga precis samma saker som förra gången: vill ni blogga om lacken (inte nått jag förväntar mig) så gör det och bekymra er inte för mina eventuella känslor :) Jag förväntar mig ärliga recensioner av dem. Hatar ni dem, skriv det. Vill ni byta bort dem på Facebook, gör det. De är inte mina bäbisar så när ni köpt dem är de er egendom och ni får göra och tycka precis som ni vill :) Jag kommer inte bli personligt förolämpad och sluta läsa eran blogg bara för att ni inte är odelat positiva ^^

Jag kommer precis som förra gången inte heller kommentera era inlägg med dem. Självklart blir jag jätteglad om ni gillar dem även om jag inte skriver det. Eventuella frågor om dem eller saker ni vill ha feedback på ställs lämpligen här på bloggen eller i ett mail eller dylikt.


Sådär då... några frågor eller reflektioner?

4 kommentarer:

  1. Men mitt köpstopp då? :|
    Har inte ens börjat så funderar jag på att fuska ;)

    SvaraRadera
  2. Uff, allt verkar vara slut, kommer bara till en blank sida med en minibild av din header :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag stängde shoppen igår eftersom det sålde i en rasande fart :) Nu är den nere för att förbereda för annat

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.