lördag 31 augusti 2013

L'Oreal - Blue Reef

Köpte Blue Reef billigt på Gekås mest för att testa penseln som jag läst positiva omdömen om. Så den fick följa med bara för att det var den roligaste av de ganska trista färgerna i utbudet. Mörk teal, mitt emellan blått och grönt.




Det täckte på två lager men var lite pilligt att få jämnt. Det kändes inte som om formulan och penseln kom riktigt överens helt enkelt, även om båda säkert varit jättebra i annat sällskap. Helt okej men inte så jag blev till mig av lycka direkt. Penseln är bred, platt och rundad och visserligen väldigt mycket bättre än andra breda penslar, *host* IsaDora *host*. Men lite för solfjäderformad för min smak, lite för bred.

Formula: 4
Färg i sin genre: 3
Inköpsställe: fysisk affär / Gekås


I got Blue Reef mostly to try out the brush that I have read good things about. And it's perfectly fine but not good enough to make my knees weak. The color is a dark dusty teal and quite nice but not unique. The formula covered in two coats but I had to work a little bit to get it even.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar dessa lacken, borsten passar mina naglar ganska bra, men jag är lite snål. Gillar att inte att köpa så små lack för så "mycket" pengar. Känns ändå som att dom tar slut snabbt.

    SvaraRadera
  2. Det är en snygg färg men det känns inte unikt nog för att jag skulle bli sugen på det. Och apropå penslar så är det nästan så jag har börjat vänja mig vid IsaDoras, trots att jag skulle kunna täcka hela lillfingret med penseln typ.. =)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.