torsdag 8 december 2011

Förvaring av smink och borstar

Flera av beauty-bloggarna har visat sin förvaring av sminkborstar och jag tänkte jag skulle haka på det, eftersom det är helt utanför mitt normala område. Och jag tycker osökt att det här inlägget passar in under Eländiga veckan :p
Det sminket jag använder till vardags ligger på badrumshyllan. Resten har jag huller om buller i en skokartong som jag klätt om med presentpapper. Vill man ha nått får man helt enkelt gräva. Framförallt fyller förvaringen funktionen att dammet hamnar på kartongen istället för på prylarna, och det var också den enda funktionen jag var ute efter

Mina penslar (förutom en för rouge, jag använder bara compact foundation, aldrig flytande, så en pensel för ansiktet räcker, resten är för ögonprodukter) har jag i en ziplock påse, samma som de kom i när jag beställde dem. Allihop är från Coastal Scents ifall nån undrar.

Så, nu har jag satt ribban här, nu kan alla andra visa bilder på sina förvaringar, och hur stökiga eller dåliga de än är så kan ni alltid säga att det i alla fall är bättre än min! :)
…Ni förstår varför jag bara bloggar om nagellack och inte om smink va? ^^

3 kommentarer:

  1. Helt underbart! Jag älskar när folk är mänskliga och normalstökiga! Det känns så himla hälsosamt! :-) Mitt smink är dels intryckt i badrumsskåpet och dels ligger i en necessär ovanför. Jag tror jag har sex - sju penslar totalt. Verkligen inte alls så proffsigt som många andra som visar sina sminksamlingar har det.

    SvaraRadera
  2. Allt mitt smink ligger huller om buller i en neccessär, till och med borstarna! ;P

    SvaraRadera
  3. Nageldraken - Det behövs lite stökighet ibland med, bland det annars så tillrättalagda bland bloggarna :D Jag tror att man får ha ett brinnande intresse för att ha sån ordning som många andra visat upp! Annars blir det så här oavsett :p

    Helga - Så länge det funkar för en själv så varför inte :) Använder man inte grejerna hela tiden så gör det ju inget om man får gräva lite :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.