tisdag 3 april 2012

Layla - Mercury Twilight

Eftersom jag har så väldigt många otestade lack som "råkar" vara holosar så kör jag Holotemavecka här tänkte jag! Vet inte om det blir exakt 7 dagar, det beror på hur många lack jag hinner swatcha, men vi kallar det vecka iaf :) Om det är nån mer som känner sig manad att haka på så är det välkommet, vi kan få ihop en länklista på slutet kanske? Ni sitter ju på många holosar där ute, det har vi ju sett på fredagarna :)


Vi drar igång veckan med ytterligare ett superholografiskt lack från Layla, den här gången Mercury Twilight som är det silverfärgade i gänget. Bara regnbågar, helt galet! Istället för beskrivning så får ni bilder, det är ju det ni är ute efter eller hur ;)









Formulan är hopplös. Det är iaf fem lager på naglarna, kanske fler på nån av dem, jag tappade räkningen. Supertunna lager eftersom det är såpass tunt och det inte går att peta på samma fläck mer än en gång. Fast när det ser ut så här så kan det vara värt det! :)

Formula:1
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Layla i Italien, men de finns hos Harlow också

16 kommentarer:

  1. Är formulan så jävlig alltså? Hmm... hade det varit någon mer udda holofärg än silver så hade det kanske varit ok, men nja, sån formula gör mig lite avskräckt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är likadana allihop, och väldigt lika hololacken från MUS och Nfu Oh. Alla superholografiska lack är besvärliga i någon grad. Det verkar som om de blir jobbigare och jobbigare att hantera ju mer holopulver det är i. Det gamla talesättet "vill man vara fin får man lida pin" dyker osökt upp i huvudet :p

      Radera
  2. Så snyggt! Jag tar gärna en tunn formula om resultatet ser ut sådär! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ser det ut så här så kan man leva med det :)

      Radera
  3. Vilken trevlig vecka :)

    Lacket här är fantastiskt, det ser nästan radioaktivt ut!

    SvaraRadera
  4. Helt underbart vackert, måste ha, det är inte billigt att vara fast i nagellacksträsket inte.... hmm nytt tak eller nya nagellack :)

    SvaraRadera
  5. Underbart, underbart… UNDERBART!

    SvaraRadera
  6. Ehhhh... är det där ens möjligt?

    SvaraRadera
  7. Tack för kommentaren!

    Jo, jag misstänker burken för stora delar av missfärgningen. Egentligen är inte dip in-burkar optimala, då de gnuggar in pigmenten i nageln (som blir porös av vätskan). Men jag gick över naglarna sedan med 4 olika nagellacksborttagningar av 4 olika märken + aceton (ajabaja!)... Inget hjälpte. Så jag målade desperat och jäkligt snabbt över dom för att slippa se eländet, haha. Jag får nog ta någon manikyrdag framöver! Att fila på ovansidan är ju aldrig bra, men nån gång per år går det faktiskt bra. Särskilt om man täcker dem med nagellack all övrig tid, då kan de behöva poleras upp. Och såklart.. jag får ta till alla trick i boken för detta! Så har du fler tips, de är så välkomna! ;)

    Kram
    /Maria

    SvaraRadera
  8. VILL HA! Helt knasigt coolt!

    SvaraRadera
  9. Det finns inte ord... *dreglar*

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.