fredag 20 juli 2012

Glitter Gal - Orange

Så många nya lack och jag sträcker mig efter det som är orange... skumt. Men det kanske blir så till slut att att man dras till det som man har minst av i samlingen? Till mitt försvar är det inte vidare orange, trots att det heter Orange, mer korall. Fast det beror mycket på ljuset, ibland har det orangea undertoner och ibland ser det mer ut att dra åt rosa. Hur som helst trivdes jag med det och det känns både klassiskt men lite kul samtidigt. ...Ja, och så ska det ju vara ett hololack också men det var extremt sparsamt med holoeffekt. Lite spritt glitter bara. Det ger det en kul effekt men det är så lite att jag är tveksam till att ens kalla det ett hololack egentligen. Jaja, det funkade ändå :)




Formulan var lättmålad, två lager räckte och det torkade bra.

Formula: 5
Färg i sin genre: som hololack får det en 2a, som skimmerlack med lite extra glitter en 4a, så det beror på hur man väljer att se det.
Inköpsställe: Ninja Polish

4 kommentarer:

  1. Det var ju tur att jag satt ner när jag läste att du - DU - inte hatar ett orange lack.

    Tyckte jag inte att jag såg en gris som flög förbi fönstret alldeles nyss? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aah, grisen är där nu, den flög förbi här hemma förut! ;D

      Jag vet inte vad det är för fel på mig, måste slagit huvudet i nått ^^ Jag dras till röda lack också, trots att jag vet att jag inte passar i det. Nått lurt är det!

      Radera
  2. Detta var inte min kopp av te, inte ens med glitter i. Sorry...

    SvaraRadera
  3. Besvikelsen som uppstår när det orangea lacket inte är oranget är stor hos en orangeälskande Martina. Speciellt när det gäller ett hololack som inte är holo. Inget är som det ska!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.