fredag 14 september 2012

Layla - Jade Groove, & franken-info

Holofredag och ett holoinlägg uppgrävt från arkivet... Jade Groove ska vara grönt men det är inte mycket till färg på det. Väldigt ljust grönt, egentligen inte en så smickrande nyans kanske. Men det gör inte så mycket för så fort man får en gnutta ljus på det så sprakar regnbågarna till och tar över. Då ser det nästan mer silverfärgat ut än grönt, men det är väldigt vackert!




Formulan med de kala fläckarna krävde lager 4 lager, och som vanligt är det långfingernageln som är besvärlig. Jag har en ås på den som sticker upp och där blir det alltid kalt eftersom penseln tar i mer där än på resten av nageln. Så på den fick det bli ett femte.

Formula: 2
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Layla


På tal om holo så har jag nu förhoppningsvis material till nästa omgång frankenlack på ingång. Jag har fått tag på en leverantör av pigment och om allting klaffar så kommer jag kunna göra fler hololack. Jag vågar inte ropa hej förrän jag är över ån, och har fått hem grejerna och ser att allting är som det ska. Men det ser ljust ut. Två multikromatiska pigment fick följa med som test också. Vi håller tummarna!

Det finns för övrigt ett Magnesium kvar i shoppen om nån vill ha det! Blir jag inte av med det inom en snar framtid så ger jag nog bort flaskan till en bekant.  Det har legat där i snart två veckor och ingen har brytt sig om det, men nu blir det rusning! Ni är lustiga :D

21 kommentarer:

  1. Finfint!

    Och wow, finns det ett kvar!?! Nu måste jag ju försöka, så fort jag kommer hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns ;) Nu gick det åt fort när jag väl påminde er :D

      Radera
  2. Jag gillade den här bleka nyansen faktiskt! Och det låter ju lovande med pigmenten, hoppas det går bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller tummarna stenhårt, om inte annat så av ekonomiska skäl :p

      Radera
  3. Jag blir nyfis på de multikromatiska.. det låter spännande! Håller tummarna att paketet dyker upp snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De skulle vara i 4 färger vardera enligt beskrivningen, jag har dock inte sett några bilder på dem så jag vet inte hur de ser ut ^^ Och färgproverna kommer ihop med paketet :p

      Radera
  4. Skitsnyggt!
    Blir kul att se vad du frankar ihop nästa gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas allting klaffar nu så det blir en nästa gång ^^

      Radera
  5. var så nära på att välja Jade Groove idag men det blev Mish Mash istället. Får bli en Layla nästa vecka tror jag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mish Mash lacken är ju grymma de också!

      Radera
  6. Lacket är supervackrt! Jag har inte det men ska göra en ny beställning Layla under hösten tror jag och komplettera med de jag inte köpte sist. Får se om jag köper alla dock, nu har jag alla FNUG så kanske renser lite.

    Vad superkul att om du får tag på pigment så du kan franka fler lack, kan absolut tänka mig att köpa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att motstå när man väl börjat samla på dem ^^
      Ja jag hoppas på att allt går vägen nu, det hade varit himla kul att få tag på mer hologigment

      Radera
  7. Låter spännande, hoppas faktiskt på ett holo-topplack. Har funderat lite fram och tillbaka på om jag borde köpa ett sånt.

    Kanske du kan få mig att köpa ett duokromt lack trots allt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vid omröstningen så hamnade holotopplack precis utanför topp 5 listan så det blir nog ett sådant den här gången isf :)
      Ja det får vi hoppas då ;)

      Radera
  8. Herregud vill haa :O
    Jag äger magnetic polishes av Layla och jag hoppas dessa kommer hit till lilla Vasa också :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har testat ett par av deras magnetlack och det är väl lite kul så, men i mina ögon så är ju hololack alltid bäst ^^

      Radera
  9. Grymt fint holographic polish!! :) Foljer dej via GFC nu..xx (om jag inte redan sagt det)

    SvaraRadera
  10. Jag är väldigt nyfiken på vad du kan göra för multikromatiska lack! Det är ju min favoritfinish. :-)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.