söndag 16 september 2012

Lila one-stroke blommor

Lyckades hinna med Nailart söndag idag trots allt. Testade en annan variant av one stroke tekniken, med mer duttande än "strokes". Kännde för nått glatt också och gult och lila är alltid en glad kombination. Håller krampaktigt kvar i alla former av sommar som jag kan komma på!





Det gula lacket i botten är två lager av Klean Color Pastel Yellow, det bästa ljusgula cremelacket jag stött på, mycket lättare att få jämnt och täckande än många andra.

6 kommentarer:

  1. Det var ett stadigt tag om sommaren du tog där. Duttande och one-stroke i samma mening, nu tappade du mig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt ^^ Jag bara tryckte penseln mot nageln istället för att göra riktiga penseldrag. Inte riktigt nöjd med resultet dock, jag tror det beror på en blandning mellan brist på övning och brist på en bättre pensel

      Radera
  2. Åh du är ju så grymt duktig! Ser ju jättetjusigt ut! :D :D :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! :) Jag tyckte den förra blev bättre iofs, men man måste ju experimentera för att lära sig vad som funkar :)

      Radera
  3. Jättefint! Jag har inte alls fått till det när jag har försökt mig på one-stroke, ska kanske pröva att dutta nästa gång istället.

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.