söndag 25 maj 2014

Holopigment, igen

Har fått frågor om hur mycket ett gram är i volym. Jag uppskattar det till nånstans i storleksordningen 1-2 teskedar. Här är en bild på ett gram i en zip-lock påse, vilket är förpackningstypen jag kommer använda. Den här påsen är ca 5x6 cm och står lutad mot en flaska China Glaze som referens.


Hur mycket ett gram räcker till beror ju helt på vilken koncentration man använder i lacket. Vill man ha ett silverholo som täcker för sig själv och bara använder holopigment i lackbas kanske ett gram räcker till 2-3 flaskor. Vill man göra ett överlack eller bara ha i lite holo i ett befintligt lack räcker det till fler.

Prisbilden kommer vara ca 60kr/gram inklusive frakt och Paypal avgifter. Det här är tyvärr inte vidare billiga grejer och jag gav flera tusen kronor för det lilla lagret jag köpte en gång i tiden, så jag behöver få igen investeringskostnaden för att det ska vara nån idé.

Jag har beställt packmaterial och hoppas få det i nästa vecka. Försäljningen kommer ske på Tictail-siten som vanligt. Uppdatering kommer när allt är ordnat.

3 kommentarer:

  1. jag tycker det är ett bra pris, och givetvis ska du inte gå back :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      När jag slutade leta holopigment på eBay var priserna uppe i $30 per gram, så det kunde ju varit värre ;)

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.