onsdag 17 juli 2013

Dance Legend - 12 White Noise

Om man är kritisk så kan man tycka att White Noise ser ut som Tip-ex med smuts i. Om man är lite snällare kan man associera till vaniljfrön i grädde. Min tanke när jag beställde det var att det skulle se ut som sten. Det är kanske lite för vitt för att se ut som sten, men jag tycker fortfarande att det är ett himla häftigt lack. Inte alls min stil och vad jag brukar gilla men nånting med det gjorde att jag föll pladask ändå. Det är kul helt enkelt!

Det består av en vit bas med ytte-pyttigt matt svart runt glitter. Basen är ganska opak och dränker en del av glittret som därmed ser grått ut. Om man vill att glittret ska synas mer (och det gäller ju alla glitterlack inte bara det här) så kan man lägga ett extra lager av lacket och, efter att det torkat, snabbt svepa över naglarna med en bomullspad med remover på. Då "torkar man av" glittret från lack så det blir mer framträdande.




Formulan var... sandig. Sandlacken är lite egna att jobba med, lite klumpiga och tjocka. Efter att borsten fått en smärre frisering gick dock lackandet bra och det täckte på två lager utan problem. Torkar matt och snabbt som attan.

Formula: 4
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: Dance Legends hemsida


If one was critical one could think that White Noise looked like Tip-ex with dirt in it. Or - less critically - vanilla seeds in whipped cream. When I ordered it I imagined it would look like stone, and maybe it does a little bit, even if it's probably too white to be stone. I like it anyway! It's not at all my sort of thing but it's so fun I can't help liking it.
It's a sand-polish with teeny tiny black glitter in an opaque white base. The formula was typical for a sand-polish: a bit thick and gloopy. It covered well in two coats and dried really fast.

4 kommentarer:

  1. I have this polish and althought the formula is quite difficult to work with I really like it!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar denna, den ser verkligen ut som hemlagad vaniljsås. ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar det! Rolig kombo och coolt!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.