fredag 12 juli 2013

Nabi - 10 Navy Blue

Här höll man på att glömma Holofredag igen, alldeles för mycket annat som händer just nu... tack och lov för arkivet!

Djupblå med spridda skurar av regnbågar: scattered och uppbrutna men färgglada. Det är grundfärgen som är grejen med det här. Det är unikt i och med att det är ett så starkt färgat hololack, men holoeffekten är inte unik i sig. Överlack dödade effekten tillfälligt men till skillnad från det röda lacket så kom den tillbaka när allting härdat igen.




Formulan var bra att jobba med och täckte på två lager.

Formula: 5
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: Amazon


Amazing bright color on a holo polish, really unique. But the holo effect itself is not top notch: colorful butt scattered and broken rainbows. The effect was killed off by top coat but came back when everything had dried.
The formula was great, two coats.

9 kommentarer:

  1. Vilken toppenbra blogg om naglar och lack!
    Tydliga bilder och dessutom underhållande att
    läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra att du gillar den! :)

      Radera
  2. Eeep! Vilken fin färg, jag älskar holos som är scattered!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ett himla bra och fint lack. Jag är riktigt förtjust i Nabis färger. Alla är snygga av de jag provat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de med starkare färger är riktigt häftiga! Sen kunde jag säkert levt utan alla de rosa ^^

      Radera
  4. Fina bilder du fått till med detta. Skumt dock att effekten försvann på den röda men inte på denna. Blir fundersam vad, rent kemiskt/ingrediensmässigt som det kan bero på. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det beror på pigmenten. Har testat ett par till sen jag skrev det här inlägget och nån har klarat sig bra och nån annan har dött av överlack. De beter sig ungefär som när man lägger överlack över Klean Colors metallic lack som ju också blir mer färgstarka och ändrar sig av det. Så beteendet får mig att tro att det är pigmentet som gör det. Sen exakt hur det funkar vete sjutton! :)

      Radera
  5. Finfint! Kul att du är med!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.