lördag 13 juli 2013

Kiko - 388

Jag har massvis med otestade lack i den gröna och blå färgskalan, det verkar vara mest det jag skaffat på sista tiden. Jag ska försöka beta av dem och swatcha så många som möjligt så ni får vara beredda på en viss enkelspårighet i färgvalen framöver är jag rädd ^^

388 är ett kallt grönt skimmerlack med en hel del blått skimmer i. Det är nått med det som gör att mitt hjärta inte slår snabbare, det är kanske den kalla tonen. Jaja, man kan inte älska allt.



Det ser kanske lite frostigt ut på bild, det är det alltså inte utan det är kameran
som plockar upp det blå skimret

Formulan var lite svårjobbad, den ville inte riktigt bli jämn. Jag tror att det mesta kan skyllas på den något sladdriga borsten. Annars täckte den bra i alla fall, två lager räckte.

Formula: 4
Färg i sin genre: 3
Inköpsställe: langat från fysisk butik

Nice green polish with a lot of blue shimmer. Not loving it but it's not bad. Two coats and perfectly okay formula, but the brush was a bit too floppy to work well with the consistency.

10 kommentarer:

  1. Är det inte den skimriga finishen som får färgen att kännas lite "off"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske, svårt att sätta fingret på vad det är som är "fel"

      Radera
  2. Fint, men inte wooooow om du förstår vad jag menar? ;)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig om lacket, det är fint men är lite eh. För övrigt har jag inget emot att du blir lite enkelspårig när det handlar om snygga färger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju bra att blått och grönt kan slinka förbi även i stora mängder :)

      Radera
  4. Fint lack! Älskar Kiko, nytt favoritmärke faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar verkligen deras cremelack!

      Radera
  5. Håller också med, fint men inte fantastiskt. Men gillar att det kommer vara grönt och blått ett tag, älskar den färgskalan :D

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.