lördag 18 juni 2011

Jordana - Yellow Dazzle

Ni har sett det förr hos Sminkan men jag måste visa upp det ändå! Hon gillade det ju inte så mycket och hade dessutom en dupe så hon var snäll och erbjöd mig att ärva det och igår hämtade jag ut det på posten. Tack så hemskt mycket Sminkan! :D
Läsarnas reaktioner var ju inte så himlastormande positiva då heller så jag ska inte plåga er med massa bilder (Sminkans var dessutom mycket bättre). Det är äggula med glitter i precis som vi konstaterade sist. Lacket är väldigt opakt för att vara ett gult lack, det täckte på två lager, men det gör att glittret täcks över och försvinner under lacket. Det är både runda små glitter och sträng-glitter och de senare känns lite malplacerade tycker jag, det hade räckt med de små.


Över ringfingret la jag små glitter-”fjäll” i gult som jag hade i en burk och aldrig använt, när ska man använda gult glitter om inte till ett gult glitterlack?
Formulan är lite tjock och det var inte helt lätt att måla med. På det hela taget är det inte ett vidare bra lack och betyget kan inte bli så högt. MEN, jag tycker så mycket om det ändå! Det är galet och knäppt och tar liksom inte sig själv på allvar, det vet om att det ser ut som knasig äggula men trivs med sig själv i alla fall. Och jag trivs med det också. Inget man går till jobbet och ser seriös ut i direkt men i rätt sammanhang piggar det helt klart upp. Jag tror inte jag har ett lack som är mer galet än det här och det pryder sin plats i samlingen som ”klassens clown”.
Formula: 2
Färg i sin genre: 3

Inköpsställe: Present

3 kommentarer:

  1. Ringfingret blev ju rätt bra men i övrigt, nä

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar recension! :-D

    SvaraRadera
  3. Tack :D Det är ju roligt att texten kan vara till nöje även när bilderna inte är så kul ;)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.