söndag 26 juni 2011

Water marbling med lila holo

Ett arkivinlägg i brist på bättre...


Första försöket med att water marbla med hololack. Det var betydligt svårare än vanliga lack eftersom det stelnade så himla fort i vattnet. Det hann inte flyta ut ordentligt och jag fick verkligen skynda mig för att hinna göra mönstren. Men jag blev nöjd till slut i alla fall, med alla naglar utom långfingret.


med blixt

Jag använde Color club lacken Fashion addict, Whild at heart och Revvvolution. Alla är hololack men inte med så jättemycket effekt.
Bonusbild: Jag har sett en del bloggare lägga matt topplack över hololack, särskilt i form av water marblings, och var tvungen att pröva innan jag tog av manikyren. Det blev såhär. Hade säkert varit finare i solen men jag tyckte det blev rätt häftigt.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att långfingret blev fint. Ringfingret finast enligt mig

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.