onsdag 22 februari 2012

Zoya - Ki

Arkivinlägg från december som jag grävde fram...

Jag har önskat mig Ki hur länge som helst, och sen när jag väl skaffade det stod och väntat ett bra tag i otestat-högen. Till slut fick det hamna på naglarna och efter all denna väntan på Ki kan jag inte säga annat än att jag är lite besviken… Det har sett så fint ut på alla bilder men på mig ser det mest ut som jag klämt naglarna i en dörr. Det är blåmärkesfärgat, skimrar i mörkt lila och grönt. Men mest är det grått. De lila och gröna nyanserna är väldigt dämpade och gråtonade. Med undantag för en enstaka lila flash i vissa vinklar så är det allmänna intrycket mest grålila. Visst är det lite spännande, det är ju trots allt duokromt, så det är väl inget dåligt köp. Men det är inte det jag hoppats på.
Se däremot vad vacker det är i flaskan! Turkosa och blå påfågel-färger. Varför kan det inte se ut så på naglarna för! Suck. Får väl prova det i annat ljus innan jag ger upp om det helt, men just nu är jag inte övertygad om Ki's storhet.




Formulan är sådär. Det täcker visserligen på tre lager, vilket var bättre än jag väntat mig när jag började lacka med det. Men det var galet rinnigt och det blev nagellack överallt, svämmade över nagelbanden fullständigt. Det försökte också bubbla sig en aning, trots att jag väntade rätt länge mellan lagren.
Formula: 3
Färg i sin genre: 3 (2 jämfört med andra duokroma lack)

Inköpsställe: Zoya

4 kommentarer:

  1. Håller med, snyggare i flaskan än på naglarna. Synd för i flaskan är den helt klart magisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara en enda stor besvikelse det här :/

      Radera
  2. Äsch då, så vackert som det är i flaskan tycker man det borde vara ursnyggt på naglarna också. Synd.

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.