måndag 5 mars 2012

Color Club - Daisy Does It

Tappade helt bort mig med Color Club lacken ju. Illa, men nu kommer fortsättningen!

Sommar på flaska! Jag har dragit mig lite för gula lack som inte är cremelack, de blir lätt så skira. Men om de ser ut så här så vill jag ha fler. Daisy Does It (vad är det för namn då?) är ett helt underbart solgult och glittrande lack med massa glass fleck i knallgult.






Skirt var det ja… Tur att det torkar bra, annars hade jag aldrig orkat med alla fyra lager som är på bilderna. Fortfarande VNL dock så ett underklädeslack får det bli nästa gång. Men det är så gult så jag kan inte med att vara upprörd på det, jag älskar det ändå! :)

Formula: 3
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Head2Toe


Ingen jämförelse på det här tyvärr, jag har inte det gula lacket ur Misa’s Paradise Shore. Vill ni titta på det för sig själv så har Nailtastic-Anne en post om det här, och MrsData har en här. Att döma av deras beskrivningar så skulle jag tippa på att Daisy Does It är en aning mer täckande. Kanske är det också en smula mindre orange? En annan kandidat hade kunnat vara China Glaze Lighthouse – jag länkar till Nailtastic för det också – men det är definitivt mindre knalligt i färgen än Daisy Does It.
 

9 kommentarer:

  1. Den gula nyansen ser härlig ut! Jag vill absolut ha detta. Fan, har en känsla av att hela kollektionen (förutom möjligtvis det rosa iofs) kommer att hitta hem till mig i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det rosa känns inte helt nödvändigt nej, men resten är verkligen inte dumma :) Tror inte du kommer ångra dig om du låter de flytta in ;)

      Radera
  2. Min gissning på namnet - ordlek på uttrycket "easy does it" och daisy är väl en smörblomma om jag inte minns fel. :)
    Tror inte det där kommer hitta hem till mig trots att jag älskar gult. Har ju redan både Lighthouse och Under my sunbrella.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaaa! Tur att du förklarar för mig! :) Det var så långsökt så det hade jag aldrig kommit på :p

      Radera
    2. Man är väl inte anglofil för intet. ;)

      Radera
  3. vilken h'rlig färg! Gillar den verkligen!!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.