tisdag 6 mars 2012

Color Club - Fly With Me, och jämförelse med China Glaze - Cha Cha Cha

Grönt! Härligt grönt, med glass fleck och en gul tydlig gul ton, det är Fly With Me. Väldigt snyggt, men…






Skirt! Fem lager kom jag upp i, och fortfarande en hint av VNL i vissa vinklar. Lacket är så pass rinnigt att det är svårt att lägga på tjocka lager, kanske hade jag kunnat komma undan med färre annars. Jag är svag för glass fleck så jag gillar det ändå, men utan ett opakt lack under så orkar jag nog inte med så många lager. Det torkar dock föredömligt även fast det är så många.

Formula: 3
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Head2Toe


Jämförelsen blir med China Glaze Cha Cha Cha, det gröna lacket i Island Escape. Den största skillnaden är att Cha Cha Cha är ett skimmerlack, så inga glass flecks där. Färgen är också mindre gultonad och mer åt det blå hållet. Det är fortfarande en gul-grön nyans men mindre gul. Med andra ord är de inte så lika mer än att de är ljusgröna båda två… Cha Cha Cha torkade sämre för mig också. 


14 kommentarer:

  1. Cha Cha Cha bor redan hemma hos mig och kommer få vara ensam i kategorien ljusgröna lack ett tag till. Uppfriskande färg dock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja är man inte komplett galen i ljusgrönt som jag är så behöver man inte nödvändigtvis båda :)

      Radera
  2. Jag gillar båda två, men fem lager låter jobbigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så himla synd... Cha Cha Cha är ju inte vidare opak heller, det är synd på så fina färger

      Radera
  3. Oj, detta fick jag hem igår - bra med en förvarning, så jag får ha tålamod när det bli dags för premiärlackningen! Det är grymt läckert iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett underklädeslack under fixar ju problemet väldigt enkelt så man inte behöver lika många :)

      Radera
  4. Hm, måste nog säga att jag föredrar Cha Cha Cha som jag sneglat på länge. Jag köpte dock ett ljusgrönt NYX lack istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så svag för flecks så Fly with me är nog strået snyggare i mina ögon :)

      Radera
  5. Vi som inte har några naglar att måla vill gärna veta hur det går med marsvinen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja, jag ska ^^ Men det är mycket jobbigare att fota dem eftersom jag får lossa kameran från stativet och gräva fram dem ur buren och allting.

      Radera
  6. Åh, fint! Synd att det var så skirt bara ...

    SvaraRadera
  7. CCs ser ju underbart läckert ut!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.