torsdag 29 mars 2012

Gästinlägg: Kitty visar Dollish Polish - Scarab

 Känner ni för mer Kitty-inlägg? :) Min arbetsvecka är slut idag så jag ska swatcha nagellack åt holofredag och dylikt, men idag får det bli ett gästinlägg!

___________________________________________________________________________________

Scarab är det sista lacket ut i Dollish Polish Valley of the Kings collection. Färgmässigt är det här väldigt lämpligt namn och placering i en samling med Egyptisk tema - åter igen lite guld, svart, blått, turkost och grönt glitter i en brungråsvart bas faktiskt (flaskbilder kommer i sammanfattningen) Men basen är ganska genomskinlig när den kommer på nageln.





I.o.m. att det finns svarta glitter i lacket försökte jag välja ett annat underlack än just svart för annars försvinner poängen lite med dessa känner jag. Valet föll på det turkosblåskimrande Orly Halleys Comet, och det funkar hyffsat bra under tycker jag. Jag äger inte Isadora Beetle Green, som jag annars skulle kunna tänka mig vore en kombo värd att prova.



Småglittret fördelar sig bra vid applicering, men de något större hexagonerna har en förmåga att lägga sig på botten i flaskan och i stort sätt vägrar flytta på sig oavsett hur mycket jag vänder och skakar så ligger de bra där (tycker dom)



På swatchen ville jag prova något annat och la mörkgröna China Glaze Glittering Garland under. Vet inte riktigt om jag tycker det är en vinnare, men helt klart framträder det gröna och turkosa mycket mera med denna under. På swatchen lyser de stora hexagonerna med sin frånvaro och det är ett lager Scarab här men två på naglarna (om jag minns rätt) 

Dollish Polish Scarab är dock ett trevligt lack och unikt i min samling.

2 kommentarer:

  1. Det var snyggare med Hayles Comet under.

    SvaraRadera
  2. Håller med. Jag skulle kanske dragit på ett lager till av Scarab på swatchen och ansträngt mig för att få med någon större glitter hexagon då hade det förmodligen sett bättre ut. Men där ser ni densiteten av glitter i ett lager iaf :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.