lördag 15 oktober 2011

Brainstorming till Angelica!

Det här inlägget är egentligen till Angelica men eftersom bilder är jobbiga att maila och bloggen är en bra kommunikationskanal, så får ni andra hänga med på ett hörn helt enkelt :) Angelica behövde hjälp med idéer till bröllopsnaglar som hon har fått ansvar för (stort ansvar!) och jag lovade att fundera lite på saken och hjälpa till att leta. Sen blev jag sjuk så det hela blev försenat lite, men men…

När du sa lila så tänkte jag genast på en lila svampning, det går att göra elegant och diskret men så att det ändå är lite färg på naglarna. Du hade ju själv en snygg svampning på bloggen häromdan :) Jag gjorde en testtumme… 

KleanColor metallic lack, det stod närmast

Sen går den ju att variera så att det är en ljus färg i botten. Kanske inte kritvitt, men en ljus nude-färg a la fransk manikyr, om man skulle vilja. Jag la på en väldigt enkel nailart med tre linjer i vitt, för att plocka upp det vita som ju hör till bröllop och få det enhetligt. Det blev snabbt påmålat så resultatet blev sådär, men du fattar tanken :)

Letade också länkar på nätet till bröllspsmanikyrer till kortare naglar. Det är mycket vita tippar men nån dekoration på och jag tycker själv att det är väldigt klassisk på ett bröllop, men kräver ju tyvärr att man har en tip att jobba med, så den blivande bruden får vara rädd om sina naglar! :)
Lite bilder och länkar:
Bättre vita linjer än mina! Fast personligen tycker jag att de
målat den vita tippen för långt in här.
Bilden är härifrån.

Den här varianten tycker jag var väldigt snygg och enkel,
och väldigt enkel att göra också! Sen går det ju att byta ut
guldlinjen till silver t.ex. om det passar bättre... eller lila!
Länk till bildkälla

Även om just den här manikyren nog är målad på frihand så
går det jättelätt att göra liknande med nailstickers (finns att
köpa på Åhléns och Kicks) och allt man behöver göra själv
är den vita tippen (enklast med tipmallar)
Länk

Hoppas att nått är användbart, eller ger inspiration till nått annat som blir användbart i alla fall! Om det är nått du saknar och har svårt att få tag på och som jag kanske har, så skickar jag gärna med posten om du vill :) Kram!

Och om nån annan har nått tips eller en bild (kanske på era egna bröllopsnaglar) så är det självklart fritt fram :)

3 kommentarer:

  1. Dig kan man lite på, suveränt=)
    Fick ett mail av blivande bruden häromdagen på sådant som hon fastnat för på nätet och de flesta påminner mycket om det du plockat fram. (bland annat brudnaglar hos Lackade Naglar, även nätet är litet ibland;))
    Så nu är jag full med ideér och inspiration=) Nu ikväll blir det en annorlunda manikyr, en design på varje nagel. Ska träffa bruden imorn och se om hon kan välja vilken hon vill ha. Tror inte hon visste vad hon gav sig in på när hon frågade en nagelnörd om hjälp;)

    Fråga till din svampning, är det en färg du använde eller fler? Fadningen är så snygg att jag har svårt att avgöra det på egen hand.

    SvaraRadera
  2. Så lite så :) Jag tycker bara det är roligt att bolla nageldesigner med nån, det e inte alltid så mycket sånt här hemma! Och kul att hon gillade lite samma koncept :)

    Svampningen är bara en färg, Metallic Purple. "Knepet" om man nu kan kalla det det, är att ha lite på svampen, att dutta av den på ett papper (skrivpapper, inte torkpapper) så att det bara är lite kvar när man gör fadningen. Less is more :) Hellre gå över toppen fler gånger om det blir för tunnt där.

    SvaraRadera
  3. Jag hade liknande naglarna med guldglitter när jag gifte mig. Fransk i pärlemorvitt med silverlinje. Den svampade lila var fin! Den hade jag kunnat ha på mitt bröllop

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.