söndag 30 oktober 2011

Matcha prylen - reflex

När jag ändå hade China Glaze OMG på naglarna passade jag på att göra en matcha-prylen-manikyr av det. Jag grävde fram den här skumma grejen ur en låda. Jag har fått den från universitetet, den blev över i ett projekt, hamnade i lost-and-found-lådan och jag tyckte den var lite kul så jag tog hem den. Det är en bit självhäftande reflextejp med ett fyrkantsmönster på. Den användes för att en liten självgående robot skulle skicka ut ljus och kunna orientera sig när det studsade tillbaka. Utöver det är den väldigt svår att fota :p


På naglarna är det förutom hololack även vit akrylfärg som jag målade på frihand. Det bästa hade ju varit ett konadtryck i det mönstret men det har jag inte, så det fick bli pensel. Det matchar grymt bra, om jag får säga det själv :)




7 kommentarer:

  1. Tufft!! du verkar stadig på handen i alla fall ;)

    SvaraRadera
  2. Wow... först så trodde jag att det var nån typ av folie du hade satt på naglarna för det var så himla likt :D

    SvaraRadera
  3. Mycket, mycket snyggt! :-)

    SvaraRadera
  4. Lacklycka - Nja, blev inte helt perfekt tyvärr, det irriterade mig lite :p

    Annie - Hihi, ja, det passade bra ihop med lacket :)

    Sanna - Tack!

    Nageldraken - Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  5. Ja, jisses. Jag blir alltid lika imponerad av dina matcha-prylen. :-)

    SvaraRadera
  6. Åsa - Tack! Visst blev det :)

    Annika - Tack så mycket! :D

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.