tisdag 11 oktober 2011

Color Club - Perfect Mul-ten

Det första jag testade ur Color Clubs nya Foli kollektion blev ju självklart det gröna :) Perfect Mul-ten är ett metallic-lack (som alla i kollektionen) och har således silverskimmer ihop med det gröna foil-skimmret. Den gröna nyansen är definitivt blåaktig och skimrar i allt från gräsgrönt till isblått. Hur läckert som helst! Intrycket det ger är inte helt olikt Misa The Great Green Whatsit faktiskt, lite åt det duokroma hållet. Fast färgskiftningarna ju inte beror på att det är duokromt utan ”bara” väldigt glittrigt.





Formulan är väldigt lättmålad och täcker bra. Jag fick det inte helt opakt och jämnt på första lagret men lager nummer två fixade det. Penseldrag är inget bekymmer men däremot är det inte så förlåtande med ojämnheter i nagelytan. En ridgefiller är nog en bra idé om man har problem med sådant. Personligen orkar jag inte bry mig om det, även om jag nog borde…
Formula: 5
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: eBay

6 kommentarer:

  1. Oj, jag är ju superförtjust i color club fast jag inte har så många men den här färgen blir jag sugen på. :) Var har du köpt det ifrån? Din köpguide är förresten jättefin och praktisk, man tackar!

    SvaraRadera
  2. Sarajessica - Jag köpte just den här kollektionen på eBay, men nu finns de även hos de vanliga e-tailers'arna, tex 8ty8 och Head2Toe. Roligt att höra att köpguiden är till hjälp :)

    SvaraRadera
  3. Ah, tack för svaret. Köper jag bara ett lack så blir det nog ebay då. :)

    SvaraRadera
  4. Jag ska defintivt köpa ett par lack ur den här kollektionen och den här är nog ett av dem iaf. Fint!

    SvaraRadera
  5. Åh, den här kollektionen har jag spanat på, nu blir jag riktigt sugen...

    SvaraRadera
  6. Nailtasic - Ja det är en riktigt bra kollektion!

    Annika - Ja, det förstår jag :) Härliga lack!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.