fredag 14 oktober 2011

Color Club - Holiday Splendor

Kan prismatiskt glitter duga på holofredag? Det får göra det den här veckan tror jag, jag fuskar lite :)

Holiday Splendor är helt galet! Det är diskmedelsgrönt, mitt emellan gräs och grönturkos. Och packat med glitter, både grönt sådant och prismatiskt. Till skillnad från de andra lacken i Beyond the Mistletoe-kollektionen som består av glitter i klar bas så är den här basen rejält pigmenterad. Det är fortfarande VNL efter ett lager men det löser sig med nummer två. Glittret är såklart jättesnyggt, särskilt i solen. Men jag är lite tveksam till den diskmedelsgröna basfärgen. Jag gillar ju vanligtvis grönt, men just den här nyansen är lite skum.






Formulan är lite knepig. Glittret är inte lika packat som i de andra lacken så det är mer som att lacka med sockerkakssmet än bara socker i lim :)
Formula: 3
Färg i sin genre: 3

Inköpsställe: eBay

14 kommentarer:

  1. Oh, okej, det här måste jag ju skaffa ändå! Jag som trodde jag hade strykit det från önskelistan för gott.

    SvaraRadera
  2. Diskmedelsgrönt, gud vad läckert! Jag KAN inte låta bli skumma nyanser, särskilt som de är gröna. Nu måste jag ha detta..

    SvaraRadera
  3. Fränt! Måste ha! Älskar din beskrivning. Jag menar, det är klart att man måste ha ett diskmedelsgrönt i samlingen. Tror inte jag har något sådant i samlingen sedan tidigare nämligen. :D

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, diskmedelsgrönt! Så rolig benämning och mitt i prick! :-D

    SvaraRadera
  5. Det där lacket såg riktigt spännande ut. Är det mindre gräsgrönt (har inget grönt diskmedel att jämföra med) än Color Club - Untamed Luxury?

    SvaraRadera
  6. Chaosophia - haha, illa att listan blev ännu längre nu då ;)

    Lackynails - Ja, det är en skum nyans, men rolig :)

    Pamsan - Ja, det måste man nog :D

    Marie - :)

    Agneta - Jag har inte Untamed Luxury men när jag Googlar på det så ser det mycket mer turkos ut än HS. Av bilderna att dömma är det här mycket mer grönt-grönt. De verkar såpass olika att det kan vara värt att ha båda :) Fast om man inte gillar grönt och tycker att UL är för grönt så lär man inte gillar HS

    SvaraRadera
  7. Hihi, diskmedelsgrönt och nyansen är skum... :D

    Jag tycker då att den färgen var skitläcker så den åker väl upp på den (mils)långa listan :)

    SvaraRadera
  8. Jag blir så irriterad på alla nya kollektioner som kommer ut innan jag har hunnit skaffa alla jag vill ha från de gamla kollektionerna!! Och den här var ju också jättefin... *vill ha*

    SvaraRadera
  9. Oj så fint! Passar väl utmärkt en holofredag =)

    SvaraRadera
  10. njae... eller? Jo kanske...eller? Svårt att bestämma mig. Nej, tyckte nog bättre om Foil Me Once. Eller så har jag bara fått för mycket frisk luft idag och inte är riktigt klar i huvudet;)

    SvaraRadera
  11. Karin - Haha, oplanerad humor :D

    Annie - Ja, visst är sånt jobbigt!

    Kerstin - Så bra att det får godkänt :D

    Angelica - Det är tur att alla inte gillar samma saker, så det blir lite variation :) Men jag skulle ju välja diskmedel över mesrosa any day :)

    SvaraRadera
  12. Köpte den just. Tycker också den ser ut som om den är ganska lik Untamed Luxury. Vilken jag har. Så jag ska jämföra! Tycker inte att UL är turkos alls nämligen.

    SvaraRadera
  13. Sarah - Ja en jämförelse där vore toppen, det är säkert fler som undrar! Det är ju så svårt att avgöra hur lika saker är när de inte är på samma bild. Googlar man på UL får man ju upp bilder där det är allt från gräsgrönt till nästan blått, jättesvårt!

    SvaraRadera
  14. Kanon Sarah! Ska bli spännande att se resultatet och höra färgbeskrivningarna ;)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.