fredag 18 maj 2012

Fått kläm på magnetismen!

Jag läste ett så bra tips hos Bruno på Acetone and Old Lacquer. Att plocka av magneten på Layla-lacken och sätta den på något böjligt så att man kan forma magneten efter naglarna. Jag testade med en gång och det funkar! Nu blev min magnetmanikyr som det ska istället för bara fläckar :p

Lacket är Layla - Turquoise Wave


Jag satte magneten på en bit plast, en bit av ett sådant plastark som hårnålar kommer på när man köper dem (och andra hårprylar, örhängen osv). Jag satte också på en bit fluffig dubbelhäftande tejp och en liten plastbit så att jag har ett stöd vid nagelbandet att luta fingret mot.


Det här borde funka med andra magnetlack också, så länge magneten inte är så tjock att den inte går att böja.

4 kommentarer:

  1. Fiffigt! Nu kanske jag orkar plocka fram magnetlacken och ge de en andra chans, tycker som många andra det varit grymt svårt att få till det snyggt. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Smart, synd att inte Depends magneter är så tunna att det funkar där.

    SvaraRadera
  3. Smart, och riktigt snyggt resultat!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.