måndag 27 maj 2013

China Glaze - In the rough

Grönt texturlack som jag fick adoptera av Linda, tack Linda! Jag misstänker att jag tycker mycket bättre om det än vad hon gjorde för det här var riktigt roligt :)

Färgen är mitt i prick vad jag älskar och texturen gör det lite extra kul, kan inte sluta klappa på naglarna ^^ Jag ville att det skulle vara helt matt så jag hoppade överlacket. Det gör det ganska svårburet eftersom det är som att gå runt med tio små bitar sandpapper på naglarna: man fastnar ju i allting! Jag var tvungen att fila naglarna en aning efter att lacket torkat så att det i alla fall inte stack ut små bitar från naglarna.




Det torkade väldigt snabbt men var ganska underligt att måla med. Rinnigt men samtidigt tjockt och klumpigt (på grund av texturpartiklarna). Lager ett var ganska okej medan lager två blev extremt flödigt för att få ut det över naglarna över huvud taget.

Formula: 4
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: privatperson


I really like this, it's a fun and happy polish! The color is perfect and the texture ads that little extra. Hard to wear though, since I got stuck in everything all the time.
I did two coats and it dried really fast but was a bit odd to paint with due to the texture-particles.

12 kommentarer:

  1. Färgen: JA Texturen: NEJ. Kan inte förstå varför jag har så svårt för dom här lacken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju helt klart udda, inte nått som faller alla i smaken. Jag gillar de här som är helt matta men inte OPI's med massa glitter i

      Radera
  2. Har detta otestat hemma, ska bara få tid till att testa det också:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid så många lack som väntar på att bli testade :)

      Radera
  3. Ah vad roligt att detta fick ett bra hem! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här får det allt lite kärlek :) Har haft det som full manikyr på jobbet idag och arbetskamraterna tyckte också det var lite kul att ta på det :)

      Radera
  4. Cool färg, men jag tycker nog inte att detta texturlack är lika snyggt som O.P.I's t.ex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag tycker OPI's är gräsliga med det där glittret i ^^ Tur man tycker olika :)

      Radera
  5. Nja, gillar inte riktigt ChG:s variant av texturlack... Vill ha mer glitter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar inte alls de med glitter lika mycket, alla utom ett (det vita) jag sett av OPI lacken har gett mig rysningar ^^

      Radera
  6. Texturlack nej tack. Men färgen var fin. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, färgen är verkligen en höjdare, hade det varit i en annan färg hade jag nog inte gillat det så mycket. Om man inte vet att det är som sandpapper så kan man inbilla sig att det är lite mjukt och då ser det ut som en tennisboll :D

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.