måndag 2 maj 2011

CND Effects - Gold Pearl och Copper Pearl

Vi gör en liten avstickare från Island Escape!

De flesta av er har säkert sett CND Effects. För er andra så är det ett färgat överlack att lägga över andra nagellack och som ger en tonad effect av skimmer eller glitter beroende på vilken sort det är. I flaskan ser de bara mjölkvita ut med ett svagt skimmer i den tonen de ska ge. Man får titta ganska noga för att över huvud taget se vilken färg de har i sig. Men på naglarna blir det riktigt stor effekt, självklart beroende på vilket lack man har under.
Jag snappade upp ett par av dem som jag tänkte visa. Jag har lagt dem över svart eftersom det är enda sättet att få dem att visa precis hur de ser ut i sig själva, det ger en neutral bas och en stor kontrast. Det är bara ett enda lager på bilderna och det räcker långt. Jag blev väldigt positivt överraskad över att det blev en så tydlig effekt.



Det gröna heter Gold Peral och det mörkröda Copper Pearl. Det är så grönt i verkligheten som på bilderna, så jag hade aldrig gissat att det hette nått med gold om jag inte vetat namnet. Penseldragen syns ganska tydligt, det är ju svårt att undvika efter bara ett lager, men det gör inte så mycket tycker jag.
Men ser att det inte är ett grönt respektive rött nagellack utan att det är ett överlack uppe på nått annat och den effekten tycker jag är häftig. Möjligheterna att kombinera det med olika färger på lack under är ju oändliga. Jag har tittat på swatchbilder på nätet och själv tycker jag det är snyggast att lägga det över en färg som inte är så lik, så det syns tydligt att man lagt ett speciellt lack uppe på.
Det är svårt att betygsätta de här eftersom de inte alls liknar vanliga lack. Jag kan inte gnälla över att de inte är opaka för det ska de ju inte vara. Jag hoppar därmed över betygen men kan i alla fall säga att de var väldigt lätta att måla med.
Ett ytterligare plus de får är att korken är gummiklädd och väldigt trevlig att hålla i och lätt att öppna, sånna små detaljer uppskattas!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas jag tog med Copper Pearl när jag beställde flera av dessa, men jag tvivlar. Fan, den är ju ett måste!

    SvaraRadera
  2. Ja båda de här är riktigt bra! Jag ser fram emot att resten av dem ska hitta hit med Posten!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.