tisdag 10 maj 2011

Zoya - Rica

Nästa ut i Sunshine blev faktiskt Rica, fast jag egentligen var mer nyfiken på Tanzy…
Rica är persiko-rosa, det är mycket gula och guldiga toner i det.  Rosa bas och så tonvis med guldglitter, enastående. Det är en väldigt fin färg i flaskan men kanske lite svår om den inte passar ens hudton. Väldigt somrig är den i vilket fall!



Rica var lättmålad men väldigt skir. Jag ville få bort VNL helt eftersom jag hade den här som full manikyr och jag tappade räkningen över hur många lager jag la på. Minst 6 stycken i alla fall, tröttsamt. Sen hade jag brottom iväg och hann måla på Seche Vite men inte låta det torka så noga mellan lagren, så fyra timmar senare var det fortfarande segt och trådigt och jag tog av det igen. Det var ju mer mitt fel än Ricas men det är irriterande att det ska vara så skirt. Färgen väger nog upp det dock tror jag, är det tillräckligt snyggt kan jag leva med att det är besvärligt!
Formula: 3
Färg i sin genre: 5

Inköpsställe: Nail de Royale

2 kommentarer:

  1. Du får skaffa "underkläder" till dina skira lack, jag använder Depend #192 fast min flaska är snart slut...

    SvaraRadera
  2. Ja, jag måste verkligen göra det! Ska kolla upp 192, det var ett bra tips, tack!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.