tisdag 31 maj 2011

Nubar - Cotton Candy

Cotton candy är ett underligt namn på ett turkost lack, men färgen är jättefin så för min del får det heta precis vad det vill! Det är ett turkos-grönt lack, havskänsla sådär, med silver och guld flakes/glitter, nått sånt. Fint i alla fall! Tonen är varm tack vara guldglittret och är om inte duokrom så i alla fall en släkting till duokroma lack, det ger den där lite obestämbara känslan som duokroma lack har. Väldigt snyggt är det, jag gillar verkligen den här färgen!



Formulan är tyvärr skir, det är fyra lager på bilderna och fortfarande rejält med VNL. Jag tycker verkligen inte om VNL så nästa gång blir det ett opakt turkos lack under. Färgen är nog värd det extra jobbet tycker jag. Väldigt lättlackat dock, men det kompenserar inte upp det riktigt till en trea.
Formula: 2
Färg i sin genre: 4

Inköpsställe: Nail de Royale

6 kommentarer:

  1. Ett av mina första Nubarlack! Prova den över guld, så brukar jag använda den!

    SvaraRadera
  2. Ja det ska jag testa, det kan jag tänka mig blir snyggt!

    SvaraRadera
  3. Åh, det är så fint. Kommer också ihåg att det var skirt. Blev sugen på att testa detta igen.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen snyggt, trots egenskaperna

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt det är! Tänk om det fanns sockervadd i den här färgen. :D

    SvaraRadera
  6. Ja, det hade varit kul, det vill jag äta :D

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.