lördag 7 maj 2011

Paket med Ozotic!

Nu mina kära nagellacksnördar ska ni få se på grejer! Det här är vad jag fick med posten igår, ända från Australien!
Bakgrunden är en kommentar på Nailmail om ett önskat märke. Det var Veronica som hittat Picturepolish och hoppades att det kunde bli ett månadsutskick. Jag tittade runt på hemsidan och bestämde mig omgående för att jag inte kunde vänta på sånt utan måste ha de multikroma lacken NU! Tack och lov skickar Picturepolish begränsade leveranser internationellt så efter otålig väntan är jag nu lycklig ägare till 7 små australiensiska dyrgripar (för dyrt blev det!) Jag köpte alla fem multikroma de hade plus två glitterlack. Jag hade ärligt talat väntat mig nått annat av glitterlacken av bilderna på hemsidan. De är inte alls lika unika som de multikroma, men himla snygga ändå, jag är ändå väldigt nöjd med dem, de var bara inte som förväntat.



Med blixt



Glitterlacken med blixt
Eftersom det var väldigt svårt att fånga färgerna med kameran tog jag en av flaskorna (nr 505) som exempel för att visa färgerna:



Har ni sett nått liknande! Det är som oljespill i flaska, alla färger på en gång! Bilderna gör dem inte alls rättvisa, de är ännu häftigare i verkligheten men otroligt svårfotade. Jag kan fortfarande inte greppa riktigt att det kan finnas nagellack som ser ut så här.
För sig själva, tre lager

Glitter lacken för sig själva, tre lager

Än så länge har jag bara swatchat upp dem på nagelhjulen och de är lite speciella. Som ni ser är de otroligt skira och ett lager ger bara ett svagt skimmer på hjulet. Tanken är nog att man ska layera dem över svart och då blir det en helt annan grej! Även glitterlack kommer till sin rätt först över svart eftersom det är glest glitter i en klar bas.

Över svart, men dålig bild tyvärr


Glitterlacken över svart
Jag kommer antagligen att lägga upp ett större inlägg med allihop när jag har swatchat dem. Det blir då på engelska eftersom jag lovade de söta tjejerna i Picturepolish kundtjänst att de skulle få läsa recensionen. Sen kommer det nog individuella inlägg om vardera lack. Just nu har jag dock väldigt mycket jobb så det får vänta en vecka. Men jag ville lägga upp det här så ni fick se dem i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Alltså, jag har såna galna cravings efter dessa lack så du anar inte! Tyvärr tillåter inte ekonomin en beställning just nu, men så fort jag har råd så!

    SvaraRadera
  2. De är verkligen helt otroliga! Ja, visst är det dyrt jämfört med vad man är van vid... men jag tycker ändå det var värt det! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har några beställda jag med, men det är lite dyrt... Jag vill också ha ALLA egentligen men det skulle innebära ekonomisk ruin här hos mig. :(

    SvaraRadera
  4. Jag har ingen koll på om det finns fler än dem de hade hos Picturepolish, det är jättesvårt att hitta swatchar på dem (bloggar folk inte om nagellack i Australien kanske?) och e-tailers som skickar internationellt. Hade gärna beställt fler om det fanns!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.