söndag 4 september 2011

China Glaze - L8R G8R (a.k.a. grön perfektion)

Det här lacket behöver vi titta på idag, jag behöver piggas upp lite! För ett par veckor sedan var jag på stan och fikade med en vän och bestämde mig för att rasta ett hololack eftersom det var sol ute. Jag hade då inte haft en full manikyr på hur länge som helst (har nog vid närmare eftertanke inte haft en full manikyr efter det heller) och vad var bättre att slå till på än ett HTF China Glaze hololack! Det här är L8R G8R ur OMG kollektionen, ni har sett det förr men jag tror det tål att tittas på igen :) Världens vackraste ljusgröna hololack! Värd vartenda öre på eBay!





Formulan är skir, det är fem lager på bilderna. Men det är å andra sidan tunna lager eftersom det inte riktigt går att måla på det här tjockt. Det ger lite kala fläckar och cuticle drag men inte så farligt som en del andra hololack. Fast formulan är skit samma, det hade gärna fått kräva tio lager och att man stod på ett ben och sjöng ”imse vimse spindel” medan man målade med det, jag hade älskat det ändå!
Formula: 2
Färg i sin genre: ja, vill ni gissa ;)

7 kommentarer:

  1. :D Ja vissa lack kan man göra det mesta för.

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen tjusigt! Jag har Reclaim på mina naglar idag. Grönt holo är alltid uppiggande. L8R G8R borde jag också rasta snart.

    SvaraRadera
  3. Grämer mig något alldeles otroligt när jag ser det där, över att jag förlorade en Traderaauktion på det för ett tag sedan.

    Fast idag köpte jag Peridot, så det kan kanske kompensera.

    SvaraRadera
  4. Åsa - O ja :)

    Sminkan - Grönt holo är nog den bästa sortens holo :)

    Mrs Data - Å det kan jag tänka mig! Jag har bjudit på tradera en gång och det lär jag inte göra om, fixade inte riktigt konceptet med sånna som väntar tills det är 10 sekunder kvar :/
    Men Peridot är underbart med så det är ju inte helt fel heller :)

    SvaraRadera
  5. Åh så underbart lack! Jag funderar starkt på att investera i CG He's Going In Circles, men detta var inte helt fel heller!

    SvaraRadera
  6. Elin - Ja, He's going in circles är inte dum den heller, är lycklig ägare av den med :) Fast personligen tycker jag linjär holo är snyggare så jag gillar L8R G8R bättre :)

    Roxcat - Visst är det!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.