onsdag 7 september 2011

Längst ner i Helmer: W7 - Purple Pearl

Jag skulle vilja beskriva Purple Pearl som ett duokromt jellylack. Fast det är ju skimmer i så det är egentligen inte rätt beteckning. Grundfärgen är ljust syrenlila och sen är det gott om blålila skimmer i det som ger den duokroma effekten. Färgen är snygg, och unik i min samling, jag gillar duokromt som går i blått. Men samtidigt får jag lite tant-vibbar, kan inte riktigt sätta fingret på det... Det passar nog min hudton väldigt dåligt.



Formulan är som att lacka med slime, det är segt och geggigt och skirt. Fast ändå lätt att kontrollera, av nån anledning. Egentligen skulle jag ha lagt ett lila lack i botten och använt Purple Pearl som effektlack men eftersom jag aldrig använt det innan så visste jag inte om det förrän efter jag redan testat med två lager. Så nu är det fem lager på bilderna och fortfarande VNL i vissa vinklar. Men det är i alla fall jämnt. Och det torkar förvånansvärt bra på fem lager. Jag tror helt enkelt att det ska användas som effektlack…
Formula: 2 (3 som effektlack)
Färg i sin genre: 3

3 kommentarer:

  1. Jag tycker färgen var riktigt fin - den ser smått elektrisk ut!

    SvaraRadera
  2. Fint! Påminner lite om tantalize me från China glaze :)

    SvaraRadera
  3. Nailtastic - Ja, den är lite ovanlig

    Lacklycka - ja, de verkar vara lite lika, mer lila i den här, vet inte om jag tycker det är bättre eller sämre :p

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.