måndag 12 september 2011

Längst ner i Helmer: Anafeli – 49

Det här lacket har jag fått i present från Paris. Jag har ingen som helst koll på märket i övrigt men just det här lacket är riktigt trevligt. Färgen är orange-kopparaktig med lite mjuka persikotoner i. Väldigt snygg men för varm för att passa på mig. Finishen är lite mitt emellan metallic och frost, och det blir lite penseldrag i det tyvärr.



Formulan är okej att måla med, men jag har fått späda det ett par gånger eftersom det har några år på nacken, så det kan säkert ha påverkat. Täcker bra på två lager och torkar ögonblickligen, tack vare den gamla sortens formula. Luktar riktigt underligt dock: lite gödsel, bokstavligt talat…
Formula: 3
Färg i sin genre: 3
Inköpsställe: Present / fysisk affär

Imorse lämnade jag för övrigt in mitt ex-jobb! Det är fortfarande en del jobb kvar med presentationen och sen ska rapporten revideras inför tryckning. Men det känns ändå som att jag är klar nu, otroligt skönt! Så nu ska jag förhoppningsvis ha tid att ge er lite mer spännande inlägg framöver :)

2 kommentarer:

  1. Tycker färgen ser fin ut på dig på bilderna, inget WOW-lack, men snyggt ändå!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ett mittemellan lack :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.