lördag 22 juni 2013

Sammanfattning: Dance Legend - New Prism Holography

Vi får väl ha en sammanfattning av de här små skönheterna också. Det är roligt med en såpass stor kollektion, massor med fina holosar. Dock kunde färgutbudet varit lite roligare, och lite mindre rosa. Med 12 chanser att göra unika hololack var det synd att Dance Legend inte tog fler av dem.

Holoeffekten är däremot suverän. Linjär, men inte så linjär att den riskerar att bli mesig, det är rejäla regnbågar i bra ljus. Väldigt mjuk och trevlig effekt. Den gör att alla lacken är värda att ha vare sig man ska välja ut en eller ett par representanter från respektive ounik färg, eller om man ska samla och vill ha nått som ändå skiljer sig från resten av samlingen på något litet vis. Även om jag knappast kan påstå att jag "behöver" allihop, eller ens hälften av dem, så är jag ändå glad att jag har komplett kollektion, för samlandets skull. Det finns andra lack i lådorna som jag skulle rensa ur långt före de här.

Mina favoriter är nummer 12, 4 och 9. Här får ni dem dock i nummerordning igen.













Formulan är väldigt konsekvent, och jättebra. Max två lager behövdes för alla lacken. Trots den ganska stora och täta borsten är lacken väldigt lättmålade. Bra exempel på när man gör en bra kombination av lackets formula och penseln.


A rather nice collection this, even if the color choices is a bit un-unique and not very inspiring. I wish there were less pink and pale colors and more dark and colorful ones instead. But the holo effect is great, very linear but not too linear so they become bland. That makes them sort of unique despite the colors.
The formula is top notch too, two coats did the trick for all of them, very consistent. ...Yes, a rather nice collection :)

10 kommentarer:

  1. Många fina färger och en del som jag tror jag ska skaffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns några unika nyanser i gänget som absolut är värda att skaffa!

      Radera
  2. Kommer med största säkerhet köpa på mig fler lack från DL. Gillar dem verkligen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en beställning till på väg med mer färgskiftande lack, blev så förstust i dem :)

      Radera
  3. Snygga, men inga jag hoppar högt över direkt... Får se om något av dem slinker med i en beställning från Llarowe :)

    SvaraRadera
  4. Så himla snygga! Jag börjar verkligen falla för holo. Det lila är fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Börjar falla" ujujuj, ja då är det verkligen dags, holo är ju världens 8e underverk ;D

      Radera
  5. Jättebra sammanfattning! Tack!!
    Hann beställa några innan du publicera denna, men jag tror tamej17 att jag beställde de snyggaste iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man brukar ju veta vilka färger man föredrar ändå så man behöver inte ha sett dem på bild :)

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.