onsdag 9 november 2011

KleanColor - Neon Green

Har ni sett vilken galen grön färg! Kanske inte så användbar men verkligen rolig! Neon Green är verkligen grön, som en överstrykningspenna. Varken varm eller kall, bara grön-grön :)
Formulan är svår att sätta namn på. Det är inte ett riktigt neonlack eftersom det inte torkar matt (länk till guide till olika typer av nagellacks-finish). Men det är lite som slime i konsistensen och inte vidare opakt så det är inget cremelack heller. Det blir blankt och har problem med VNL, så jag tror jag betecknar det som ett jelly lack.




min kamera klarade nästan inte av den här färgen :)

Formulan är som sagt rätt skir. Det är tre ganska tjocka lager på bilderna och fortfarande VNL i vissa vinklar. Kanske jag la på lagren för tätt, för nu vill det inte torka. Inte ens yttorrt, det blir fingeravtryck i det när jag petar på det… Får testa vid nått annan tillfälle och se om det var mitt fel eller om lacket är svårtorkat, så jag hoppar över den biten i betygsättningen av formulan.
Formula: 3
Färg i sin genre: 4

Inköpsställe: BeautyJoint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.