torsdag 10 november 2011

Nfu-Oh - 39

Idag är en dålig dag... jag tröstar mig med bilderna av det här härliga flake-lacket ur arkivet. Kanske blir det även nytt hololack på stumparna sen. Får se om jag förevigar det på bild...

Jag har för övrigt fyllt på nästan alla gamla inlägg med var jag köpt lacket, på begäran. Ska ha med det i fortsättningen. Så jag har redan börjat arbeta in förslagen från Picture Polish giveaway'en. Den är för övrigt öppen till på söndag så passa på att anmäla er om ni inte gjort det! :)


Underbara flakes i klar bas, lätt att lägga över vad som helst. I flaskan ser flaksen ut att även gå i rosa men på naglarna blir de ”bara” gröna, turkosa och blå. Sjöjungfrufjäll! Det måste vara det. ”No mermaids were harmed in the making of this polish” vill jag att det ska stå på flaskan! Fantastiskt vackert…







Det är tre lager på bilderna, över ett grått metallic-lack, bara för att jag redan hade det på. Men två lager var snyggt det med. Jag tror att man kan lägga det över vad som helst utom grönturkost med gott resultat. Gör man det så försvinner nog flakesen lite grann och det är ju synd. Jag har lärt mig nu att flakelack med fördel målas på med många drag med penseln, till slut ger flakesen upp och fastnar på naglarna, men man får vara envis för att få dit dem.
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Nailmail


Bonusbilder: Matt överlack över flakelack, cooool! Jag tycker effekten blir jättehäftig, baslacket och flaksen flyter ihop och det ser ut som ett lack som har en opak mörkgrå bas och nån spännande marmorering, mmmm :)
Jag lämnade långfingernageln utan matt överlack för jämförelse.



6 kommentarer:

  1. Nfu's flakies är nog nästan de enda som håller måttet i mina ögon! De är nästan lite extra snygga matta! Dubbel negation blir epic win i det här fallet!

    Hoppas din dag blir bättre under dagens gång!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint! Jag har bestämt mig för att jag måste ha några Nfu-Ohs snart!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint! Synd bara att det rosa inte kom fram, hade velat se det. :)

    SvaraRadera
  4. Haha, jag har denna på naglarna i skrivande stund :) fast över svart då. Underbart!! Älskar flakies.

    SvaraRadera
  5. Flakies är så snyggt!! Jag orkar sällan ha det eftersom de är PITA att ta bort, men när det väl är på är det så härligt ^^

    SvaraRadera
  6. Chaosophia - Epic win låter bra :D Det är så bra med bloggen att bara väldigt kort beklaga sig över nått och sen få tillbaka små uppmuntrande ord, tack! Dagen gick ju tack och lov över, idag är en bättre dag. Fram för allt har jag lyckats fjäska mig till att bli bjuden på lunch av min mamma, det är aldrig fel :)

    Helga - Ja, de är nästan ett måste i samlingen! Skulle vilja ha många fler... men önskelistan är lååång :/

    Jessica - Det finns ju andra Nfu-Oh flakeisar som är mer åt det rosa. Jag gillar att det inte är så mycket blandning av färger, grönt och blått räcker bra :)

    Lacklycka - Det är så roligt när det blir så, av alla lack i välden så väljer man samma :D

    Annie - Jag tar ju aldrig bort lack på normalt sätt men jag kan tänka mig att dip-in burken blir full av flakes sen, inte kul.

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.