lördag 23 juni 2012

China Glaze - Exotic Encounters

Jag swatchar nagellack som en galning så ni får ett inlägg till idag :)

Safari-kollektionen är ju China Glaze höstkollektion och man är ju måttligt sugen på höst just nu. Dock är det ju flera fina lack i den så den lär inte få stå orörd till i höst. Exotic Encounters var det som jag var mest sugen på att testa så det fick gå först. Det är dammigt grönturkost och väldigt smickrande. Jag trivs bra i sådana här färger så det lär säkert bli använt i höst.





Formulan är riktigt bra. Väldigt lättlackad och det täckte nästan, nästan med ett flödigt lager. Det var lite strimmigt på nån nagel så det fick bli ett tunt lager till.

Formula: 5
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Nail etc

7 kommentarer:

  1. Mycket snygg färg. Jag kanske ändrar inställning till den här kollektionen. Har inte tyckt den känts så intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har swatchat de flesta nu och hälften kan man nog stryka med en gång, men det finns allt guldkorn i kollektionen

      Radera
  2. Det var ju en väldigt fin färg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en väldigt trevlig och klassisk färg på nått vis

      Radera
  3. Aha, är det höstkollektionen? Skumt att den släpptes samtidigt som Summer Neons. Jag som hoppades på ytterligare en kollektion framöver. I vilket fall så kan jag lätt tänka mig detta lacket och tre till. Resten är jag osäker på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Begriper mig över lag inte alls på släppen av kollektionerna, känns aldrig som de stämmer. Vår- och höstkollektioner som släpps 4 månader innan "sin" årstid medan sommarkollektioner släpps när sommaren redan börjat. Allmän förvirring :s
      China Glaze har fyllt i ett hål nu under våren med nya crackellack, men de struntar vi ju i här i Sverige eftersom alla är så hjärtligt trötta på crackel. Däremot kommer nästa hål-utfyllnad i juli och är de duokroma, så de kan vi se fram emot :D

      Radera
  4. Mycket fint lack! Ett sånt kanske hittar hem till mig framöver...

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.