lördag 2 juni 2012

Jämförelse: 2033 & 132 från Depend

Första frågan som dyker upp i huvudet när man får tag på ett nytt blått hololack från Depend är ju självklart: "Hur likt är det det gamla blå hololacket från Depend?" Gamla hederliga 132 har jag tack vare att jag fick det från supersnälla Åsa som gav mig sin backup-flaska. Så det är tack vare henne jag kan göra den här jämförelsen nu för att svara på den frågan :)

Svaret gör ju sig självklart bäst på bild



Som ni ser är 132 för det första mer holografiskt, skillnaden är väldigt tydlig i verkligheten. 132 är tydligt holografiskt även i dåligt ljus medan 2033 bara ser allmänt glittrigt ut om man inte sticker handen under en lampa. Regnbågarna i 132 är mycket mer färgglada och tätare (alltså mer åt det linjära hållet).

När det gäller färgnyanserna så är 2033 mer gråad i tonen och mer blå-blå än 132 som är mer klar och pool-blå... okej, pool-blå är inte direkt en officiell färg men det är det jag associerar till. Formulan är likvärdig för båda och det är tre lager av vardera på bilderna. Enda skillnaden är att 132 torkar lite glansigare... och långsammare.

Ska jag välja en av dem så är det ett lätt val, 132 är snyggare på alla sätt. Så jag är verkligen lycklig över att jag har den! Å andra sidan tycker jag att det är bra av Depend att inte försöka göra en kopia av 132 utan satsa på en lite annan nyans. Fast de kunde hällt i lite mer holopulver.

7 kommentarer:

  1. 132:an ser lite finare ut, men jag håller med kul att dom inte gör en dupe och att dom gör nya i huvudtaget.

    SvaraRadera
  2. 132:an är ju ett av de snyggaste ljusblå holo-lacken, tycker jag. Och det känns så bra att den har fått åka till dig och användas istället för att vara back-up hos mig.
    Ochmitt röda jag fick av dig är ju så snyggt och det är ju unikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Win-win, det är så det ska vara :D Nagellacks-världen är så trevlig!

      Radera
  3. Har också tänkt på att göra en jämförelse mellan dem! Ser ju rätt lika ut i flaskorna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de var mer lika i flaskan än på naglarna tror jag

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.