fredag 13 april 2012

Glitter Gal - Marine Blue

Holofredag med, det hann jag nästan glömma (eftersom jag vaknade och trodde att det var lördag ända till brevbäraren kom och det uppenbarligen inte var helg). Tur att jag har ett par inlägg klara som inte hanns med under holoveckan.

Å vad det här är vackert! Blått på gränsen mellan mellanblått och mörkblått, och med färgglada men lite glesa regnbågar. De bidrar med en del grönt till den klarblå basen och ger lite sjöjungfru vibbar. Utan direkt ljus blir det mesta bara blått men när holot väl syns i ljuset så blir det ett fantastiskt djup i det. Riktigt knalligt och mörkare blått är lite ovanligare bland hololacken så det här är verkligen ett välkommet inslag i samlingen!







Formulan är väldigt tjock och pigmenterad, lite klistrig rent av. Ett lager hade räckt om jag bara målat lite mer noggrant. Men eftersom jag inte var beredd på att det skulle bli så täckande slarvade jag lite med första lagret. Så det fick bli två, men det var nog ett misstag för då började det bubbla sig nått enormt! Alla naglarna är alldeles knottriga och det förstör det fina intrycket.

Formula: 4
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: llarowe

11 kommentarer:

  1. Det här behöver jag ju skaffa ser jag. Snyggt som attan.

    SvaraRadera
  2. Oh ja - det där gillar skarp. En riktig snygging. :)

    SvaraRadera
  3. Mmmm...fiiin! Väntanu...har jag den där? Hmmm... neje! Aj, dyrt... ;)

    SvaraRadera
  4. Det här gillade jag skarpt. Väldigt fint. Börjar nog bli lite svag för blåa lack.

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt! Måste nog införskaffas!

    SvaraRadera
  6. Den och Hits Apolo är dupes förutom att Apolo är mer holografisk. Alla fall på swatchstickor, jag har inte gjort en på naglarna-jämförelse. Det är himla fint, det är det.

    SvaraRadera
  7. Verkligen vackert!
    Du har fått en award utav mig, hoppas du vill vara med :)

    SvaraRadera
  8. Oerhört fint! Detta vill jag också ha :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.