lördag 13 april 2013

Längst ner i Helmer: Tropez - Aqua Pearl

Det här förtjänar egentligen snygga naglar, så jag får fota om det under bättre förhållanden nån annan gång. Det är ett av de snyggaste turkosa lacken jag har. En gammal present från rumskamraten när hon kom hem från nån resa. Svagt men väldigt vackert duokromt i grönturkos, blåturkos, mellanblått till azur. Och så täcker det på ett enda lager, perfektion.




This old bottle is one of the most beautiful turquoise polishes I have. It's got a subtle duo-chrome effect from greenish turquoise to azure blue. And it covers with one coat, perfection.

16 kommentarer:

  1. Jag funderade på din jakt efter den perfekta blå, har du provat OPI Eurso... Euro? Den ser ut att kunna vara lämplig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kikat på den, till och med live i butik! :) Men den lider av samma problem som många andra blå i den kategorin: bilder ljuger så det sjunger om det. Sådana mörkblå lack är jättesvåra att fota, många blir alldeles för blå, precis den färgen som jag är ute efter, fast de inte är det i verkligheten. Jag har lärt mig det den hårda vägen efter att ha klickat hem både det ena och det andra som sett rätt ut på bild ^^
      Nu tror jag att jag kanske har fått tag på ett blått lack med rätt färg, fast jag fick göra det själv av pigment :p

      Tack så mycket för tipset och för att du tänker på mig! :D

      Radera
    2. Åh hoppas på bilder snart då! Jag vet hur det är när man bara får för sig att man måste ha en specifik färg, jag är fortfarande på jakt efter den perfekta babyrosa som är skir men ändå täcker, i precis den nyans jag föreställer mig. Du anar inte hur många rosa jag har och ÄNDÅ är jag inte nöjd. Så hittade jag en perfekt rosa, men det är Barry Ms textured så det är ändå inte rätt! Min sambo undrar nog vad som tagit åt mig...

      Radera
    3. Hahaha, när man väl får en nyans på hjärnan så går det ju inte att släppa det ^^
      Bilder kommer, ska bara vänta på att naglarna ska växa till en vettig längd först, de har en bit kvar ut till fingertopparna :/

      Radera
  2. Väldigt fint! Förstår att du gillar den. Och så en liten hälsning till rumskamraten också. :)

    SvaraRadera
  3. Kanske nått för mitt bröllop...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man ska gå på nyansen på det turkosa på inbjudningskortet så har jag nog andra som är mer rätt :) Men du får komma hit och välja bland alla lack i den kategorin så ska vi nog hitta nått som blir bra och som du tycker är snyggast. Och så får du fundera på om du "bara" vill ha hellackade naglar eller om det ska vara mönster/gradient/glitter/osv på med... Naglarna är ju trots allt det viktigaste med hela grejen så det är stora beslut ;)

      Radera
  4. Det där förtjänar verkligen en visning till det var väldigt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får bli repris när jag har bättre naglar att lacka på igen!

      Radera
  5. Väldigt fint lack! Uppskattar också att se bilder på lite mer ovanliga lack, kul som variation!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är det kul med nått annat än de senaste kollektionerna som ändå visas överallt samtidigt :p

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.