onsdag 27 april 2011

H&M – No Mambo Jambo

Det av H&M’s lack som jag var mest sugen på igår kväll var No Mambo Jambo, ett ljust turkos lack med fint blått skimmer i. Jag hade inget så pass ljust turkos innan så det här fyllde ett hål i min samling och jag tycker färgen är suverän. Det är en perfekt turkos färg som i visst ljus är mest blå och i annat ljus mest grön, det är svårt att sluta titta på naglarna och de olika färgskiftningarna. Det blå skimret gör sig väldigt bra också. Det var dessutom väldigt lättmålat trots att det var lite rinnigt. Penseln är smal och gör att det går att hantera rinnigheten.
H&M’s produkter är ju lite ojämna i kvaliteten och de gånger jag köper nagellack där så är det alltid lite av en chansning. Men jag blir alltid positivt överraskad, H&M gör faktiskt riktigt bra nagellack! Det enda jag har att klaga på är det hopplösa korken på de nya flaskorna som dels är väldigt obekväm att hålla i och hantera när man lackar naglarna, och dels är väldigt svår att få att hamna rakt över flaskan när man väl öppnat den en gång. Korken sitter snett när den är åtskruvad. Det är ju verkligen det minsta bekymret nånsin och det är fånigt att haka upp sig på det, men det stör mig :p Å andra sidan, om det är mitt största bekymmer så säger väl det en del om hur bra lacken är i övrigt!

Se bara hur fint skimmer det är!

På bilderna är det tre lager, det krävdes ett tredje för att få bort VNL men om man inte stör sig på det så funkar det med två lager. Eftersom det är lite rinnigt så är det tunna lager som gäller.
För övrigt tror jag att detta skulle bli väldigt snyggt med ett matt topplack! Jag ska testa det när leveransen med ett sådant anländer med posten.
Formula: 4
Färg i sin genre: 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.