söndag 24 april 2011

Milani 3D - del 2

Här kommer resterande lacken i Milanis 3D kollektion!
Det guldfärgade som också heter 3D














Jag är inte så förtjust i guldfärgade lack, det passar inte så bra till min hudton (vilket inte hindrar mig från att ha över 10 guldlack ändå!) Men det här tyckte jag om. Det är väldigt gult i tonen, man kan nog komma undan med att säga att det är ett gult lack istället för guld tack vare holoeffekten. Jag kan tänka mig att det passar väldigt bra ihop med svart cremelack, jag får testa en manikyr med det framöver.
Formula: 3
Färg i sin genre: 4

Inköpsställe: Cherry Culture

Det rosa heter Digital














Detta är det jag tyckte minst om, mest för att ljust rosa inte är min grej. Det är en mesig babyrosa som knappt syns när man inte är i solen och glittret kommer fram. Hade det varit ett cremelack i den här nyansen hade jag inte tittat två gånger men eftersom det är ett hololack funkar det ändå!
Formula: 3
Färg i sin genre: 2

Inköpsställe: Cherry Culture

Och slutligen Hi-res som är det lila














Lila hololack är en favorit men jag föredrar dem egentligen lite mörkare, men det här är fint ändå!  Det är lite ljusare i verkligheten än på bilderna. Det är definitivt en nyans av lila som drar åt rosa… jag skulle tro att det här är resultatet om man blandar 1 del av det blåa Cyberspace med 2 delar av det rosa Digital!
Detta är det av lacken som jag tycker ligger närmast att bilda regnbågar om ljuset faller på i rätt vinkel.
Formula: 3
Färg i sin genre: 4

Inköpsställe: Cherry Culture

Sammanfattning: Jag tycker det här är en riktigt trevlig kollektion. Färgerna är väldigt söta bredvid varandra på hjulet om inte annat. Det passar väldigt bra ihop och som kollektion känns de genomtänkta. Glittret är fantastiskt i solen! De funkar också väldigt bra som layeringlack om man vill ha lite ton-i-ton glitter över ett annat lack eftersom första lagret blir väldigt skirt. Jag tror att jag kommer att experimentera lite med olika kombinationer, särskilt med svart cremelack.

6 kommentarer:

  1. Jag har ju Hi-tech, och om de andra färgerna är lika snygga och glittriga som den så måste de ju vara ena riktiga höjdare allihopa :D

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ju också att Hi-Tech är snyggast bara för att den är grön och jag älskar grönt :) Men de andra håller absolut samma klass när det gäller glittret!

    SvaraRadera
  3. Alla tre var ju supersnygga. Gillar nog den guldiga bäst dock. Vill ha allihop! Var köper jag dessa?

    SvaraRadera
  4. Ja de är riktigt fina! De kan köpas på Cherry Culture, en e-tailer som rekommenderas starkt, de har mycket spännande. Direktlänk har du här :)
    http://www.cherryculture.com/cosmetics/makeup/milani/milani-3d-holographic-specialty-nail-lacquer/17372&cat=291&page=5

    SvaraRadera
  5. Hur funkar de över svart cremelack (eller vitt)? Har köpt hela serien och de verkar lite skira.

    SvaraRadera
  6. Ann - de täcker rätt bra på egen hand, bättre än man tror. Tre lager räcker absolut. Men vill man lägga dem över nått så tror jag att det är bättre att välja ett lack i en liknande färg och göra det ton-i-ton. Med glitterlack brukar det se bättre ut i kanterna

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.