onsdag 27 april 2011

No Mambo Jambo matt

I eftermiddags kunde jag äntligen hämta paketet från 8ty8 på Posten, woohoo! Innehållet får ni se mer av imorron men det första jag gjorde var att packa upp den lilla flaskan med matt topplack från China Glaze och lacka över No Mambo Jambo som jag redan hade på. Himla bra timing att paketet kom innan jag hann lacka om.
Jag misstänkte ju att det skulle bli snyggt som matt och det blev det! Jag har inte haft matt topplack tidigare så jag kommer nog leka en hel del med det här och testa olika kombinationer. Här är bilderna på resultatet… jag tycker nog nästan att det är snyggare matt än glansigt, men det kanske bara är nyhetens behag.

Imorron ska jag vara hemma och undvika att gå ut i den björk-pollen-förgiftade världen så gått jag kan. Så antagligen blir det ett och annat inlägg, för nått ska jag ju roa mig med :)

4 kommentarer:

  1. Nice! Det där lacket passade jättebra som matt :)
    Jag tycker om att göra olika mönster när jag mattar lack så att det blir lite glansigt på vissa platser också. Det känns som att det matta kommer fram bättre i närheten av något glansigt och kontrasten mellan är snygg

    SvaraRadera
  2. Ja det kan jag absolut tänka mig, det låter som bra idéer! Ska testa lite sånnt framöver :)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte detta blev riktigt riktigt snyggt =)

    SvaraRadera
  4. ja visst är det :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.