måndag 5 augusti 2013

Suspension base till försäljning

Mins ni att jag för ett bra tag sen nu frågade om nån var intresserad av att köpa suspension base? Det blev ett hyfsat gensvar på den frågan så för inte lika länge sen gjorde jag slag i saken och köpte en omgång bas för att kunna sälja den vidare, som ett test för att se hur det skulle funka och om det verkligen fanns ett intresse. Leveransen har nu - efter en del väntan och en smärre försening - trillat in hos mig, så nu kan jag äntligen ropa hej eftersom jag är över ån!

Så, nästa äventyr här blir att sälja bas. Om ni funderar på varför i hela fridens namn man vill köpa bas så kan ni läsa det här inlägget :) Och om ni funderar på varför ni inte bara kan köpa bas själva på nätet från USA jättebilligt som alla andra nagellack så är det för att det är hopplöst att frakta. Om flaskan kostar 20kr så kostar frakten för den stackars flaskan 80kr, av nån anledning. Eller 400kr om man har riktigt otur. Och större mängder än enstaka flaskor går inte att frakta hit utan fantastiska mängder besvär eftersom fraktbolagen/posten inte vill ta i det med tång, större mängder nagellack är ju klassat som farligt gods. Och även om säljaren går med på att skicka det så är det inte säkert att det kommer fram. Får någon i posthanteringen veta att det är omärkt farligt gods i paketet så fastar det där det är och man kan glömma att få hem sitt paket, jag har råkat ut för det själv och det var inte roligt.
Så vad jag gjort nu är att gå igenom fantastiska mängder besvär för att få hit det enligt alla regler så att ni kan få tag på bas betydligt enklare och säkrare :)

Med det sagt är "fantastiska mängder besvär" tyvärr likställt med "höga kostnader". Även om frakten är genomförbar så är den inte billig. Så kanske blir det dyrare än några av er hoppats på. Däremot kan jag garantera att frakten hem till er inte kommer kosta 400kr!

Upplägget blir som vi är vana vid, allt kommer att säljas via tictail-siten och betalar gör man med Paypal/kort.

Det finns en gallon till förfogande, vilket är 3,7 liter ungefär. Basen kommer att säljas i individuella 15ml nagellackflaskor, plastflaskor med 50ml, plastflaskor med 100ml och aluminiumflaskor med 8 fl oz vilket är väldigt nästan 240ml. Det finns ett begränsat antal nagellacksflaskor men väl tilltaget av plastflaskorna, där kommer basen ta slut innan flaskorna gör det.

Priserna är som följer:
15ml      39kr
50ml      85kr
100ml    169kr
240ml    390kr

Som vanligt packar jag i postens gröna kuvert. Den största flaskan får med nöd och näppe plats i ett litet kuvert den också, så frakten går på 35kr för beställningar på max 240ml. (Om ni nu inte av nån anledning skulle köpa högvis med små flaskor istället för en stor så att det blir för trångt. Men jag vet inte varför ni skulle göra det för det blir bara dyrare på det viset. Skulle ni ändå göra så, så tar jag mig friheten att maila er och kräva er på mer pengar för frakten om ett litet kuvert inte räcker.) Och då inkluderar de 35 kronorna även PayPal's avgifter.
Två av de stora flaskorna får plats i ett medium-kuvert och den frakten kostar 50kr. Ni får själva välja rätt frakt i kassan, precis som sist! Men det blev rätt på alla ordrar då så det ska säkert inte bli några problem den här gången heller.

Vill man köpa fler stora flaskor får man höra av sig över mail först eftersom tillgången är begränsad och man då kanske inte kan få så mycket som man vill ha. För även om det är ett idiotiskt sätt att sälja saker, och jag bara ger mig själv mer besvär med att skriva 50-11 adresser och packa kuvert, så är det ett visst mått av välgörenhet i hela det här projektet. Jag vill gärna att så många lacknördar som möjligt ska få chansen att se hur himla kul det är att leka med bas och pigment och glitter, och kunna göra det där lacket de alltid drömt om men inte hittat att köpa. Och det funkar ju inte då om tre pers köper alltihop, även om det ju så klart vore absolut enklast och smidigast för mig. Så beroende på efterfrågan (som jag i vanlig ordning inte vågar gissa ens) så får vi se hur de riktigt stora ordrarna (mer än 480ml) kan fyllas.

Basen är för övrigt Big 5 free.

Så, nu när ni tagit er igenom den här textmassan och läst allt ni behöver veta så kan jag säga att tictail-siten redan är öppen så det är bara att shoppa på :)


Några frågor så är det bara att hojta

2 kommentarer:

  1. Jag beställde en flaska mest för att det fanns. Sedan blev jag sugen, och väntar nu på två massiva beställningar med pigment och glitter. Nu ska här blandas nagellack så det står härliga till, och det är din förtjänst! :-) Funderar nästan på att köpa lite mer bas så jag inte står utan om jag verkligen fastnar för det där med att blanda egna lack...

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.