söndag 31 juli 2011

Misa - Touch the Rainbow

Pamsan visade ett annat lack i den här kollektionen och det påminde mig om att jag har två Misa-lack ståendes som jag inte fotat. Det här är Touch the Rainbow. Alla lacken i Whishes kollektionen är bleka/pastelliga/nästan-vita eller hur man nu ska uttrycka det. Jag är inte mycket för ljusrosa så jag nöjde mig med det ”blå” och det ”gröna”, om man nu kan kalla dem det. Jag swatchade upp dem på det blå respektive det gröna nagelhjulet och då såg de bara vita ut jämfört med alla lack runt omkring. Skimret i dem är väldigt snyggt men färgen är så svag att jag nog lika gärna kunnat låta bli de här lacken… jaja.
Touch the Rainbow väljer jag att beskriva som ett brutet vitt lack, med blå toner och blått skimmer. Fint och vårigt, lite diskret och luftigt… men inte riktigt min kopp te. Vet inte när jag skulle använda det riktigt.



Andra har rapporterat om problem med torktiden med den här kollektionen och jag håller med. Första lagret gick bra men andra var allt bra segt. Jag väntade tills första lagret var helt torrt och gick att ta på innan jag la på nästa, det är nog enda sättet att ha nått hopp om att det ska torka. Men det andra lagret vill inte riktigt ändå.
Det var lite rinnigt att jobba med också, krävdes ordentligt städande av nagelbanden. Men det blev opakt på två lager så pluspoäng för det i alla fall.
Formula: 2
Färg i sin genre: 2

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen den här kollektionen! Touch the Rainbow är en av favoriterna, tycker att skimret är ovanligt vackert faktiskt. Det måste vara någon särskild sorts skimmer?

    SvaraRadera
  2. Ja nått är det ju med skimmret, ser ut lite som om det blir duokromt nästan, i flaskan iaf. På naglarna ser det nästan mjukt ut :) Jag gillar finishen, önskar bara de hade droppat i lite mer pigment i blandningen :p

    SvaraRadera
  3. Formulan är lite annorlunda men jag hade inga problem med vare sig applicering eller torktid. Jag är väldigt förtjust i skimret dessutom som är helt unikt i den här kollektionen. Den är verkligen speciell trots att de är så bleka.

    SvaraRadera
  4. ja det är ju verkligen unika lack! Det ska Misa ha heder för i dessa tider av kopior >.<

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.