söndag 10 juli 2011

Ozotic - 518 & 621, röda holo

Röda hololack från Ozotic står näst på tur då, tyvärr på korta naglar… det är så trist med rött lack på korta naglar tycker jag.
Röda hololack är ovanligt. De flesta som utger sig för att vara röda är egentligen rosa. Tydligen är det svårt att göra riktigt röda holosar. Men Ozotic har lyckats, det här är rött! De första röda hololacken i min samling och jag är så lycklig över dem!

518 är linjär holo och är inte riktigt lika röd som sin släkting. Den drar lite mot rosa men jag tror det är regnbågen som gör det, det är en hel del blått och lila i regnbågen vilket ger lacket en kall ton, och det tolkar man ju gärna som lilarosa istället för rött. Men jag tror att det hade framstått som mer rött om det inte suttit bredvid 621. Jag hävdar att 518 trots allt är ett äkta rött hololack.
621 är det däremot inte minsta tvekan om, den är så röd den bara kan bli! Det är en scatter holo och har rätt stora holografiska glitterpartiklar. Man skulle nog kunna påstå att det ”bara” är ett glitterlack eftersom de mest flashar i olika röda och orangea nyanser. Det är inte lika mycket multifärgad glittrighet i den som i en del andra hololack. Men det är hårklyveri alltihop, den är underbar vad man än vill kalla den! 



Medan jag inte nödvändigtvis hade behövt båda lila lacken ur förra inlägget – jag hade klarat mig med bara 513 – så tycker jag absolut att jag behöver båda de röda, de är så olika trots att de är röda båda två.
Formulan är det inget fel på heller, tre lager på båda. 518 kanske var lite rinnig precis som 513 men inte så det störde nämnvärt.
För båda:
Formula: 3
Färg i sin genre: 5

Inköpsställe: PicturePolish

3 kommentarer:

  1. 621 hade en i mitt tycke något mer djupare och attraktivare färg, men bägge är helt klart fina!

    SvaraRadera
  2. Åh, röda hololack. <3 Snart kommer det upp en post om 518 hos mig också!

    SvaraRadera
  3. Visst är den härlig!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.