fredag 15 juli 2011

Ozotic - 503

Det var länge sen vi tittade på ett multikromatiskt Ozotic lack nu, så kan vi ju inte ha det.
Detta är 503, som också går under namnet Rainforest. Jag tycker inte att det kvalificerar för att kallas multikromatiskt, det är bara duokromt. Det är mest grönt men flashar i en skum grå färg, ganska underlig kombination men unik, jag har aldrig sett någon annat som ser ut så här. I flaskan ser det också ut att vara duokromt i lila men det ser jag inget av alls på naglarna. Men jag gillar grönt så att det mest är grönt gör mig ingenting! Det är snygga gröna nyanser som varierar från lite ljusare till mörkgrönt och nästan turkos. Det är verkligen naturliga blad-nyanser så Rainforest är helt klart ett passande namn. Dock var det ju lögn att försöka fånga alla nyanser på bild.


lite av det grå


nästan åt det turkosa hållet

Formulan är som de andra och lättmålad. Effekten dyker upp bra på första lagret men blir lite ljusare på andra, tre gör ingen skillnad.
Formula: 4
Färg i sin genre: 2 jämfört med sina kullsyskon men 4 jämfört med duokroma lack tack vare den unika kombinationen av färger.

Inköpsställe: PicturePolish

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.