torsdag 7 juli 2011

Misa - Toxic Seduction

...Och på de korta små stumparna på vänsterhanden sitter istället Misa Toxic Seduction. Det är mörkgrönt utan att bli nästan-svart ens i dåligt ljus, jag gillar inte nästan-svarta lack. Det har lite svagt skimmer i guld men jag tycker ändå att grundfärgen är en kall grönt ton. Snyggt i sig men inget som får mig att trilla av stolen. Jag hade nog uppskattat mer guldskimmer i det. Tror dock att det skulle vara bra som bas för layering av diverse glitter/flake/effekt lack. Eller som bas i ett grönt frankenlack... hmm, får idéer här


Två lager räckte gott, är man jättenoga och målat tjockt kan man kanske komma undan med ett. Lättmålad och med bra formula.
Formula: 5
Färg i sin genre: 3

3 kommentarer:

  1. Oh, jag gillar! Älskar "nästan svarta-lack".

    SvaraRadera
  2. Ah! En klassiker! Det är ett ljuvligt lack men kanske inte så som hypen fick oss att tro när det begav sig. Eller så var det det, då, för då fanns inte så många gröna... :D

    SvaraRadera
  3. Den hypen var före min tid ^^ Men i brist på bättre gröna kan jag absolut förstå att man ville ha den, nu känns den mer som en i mängden :p

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.