söndag 24 juli 2011

Orly - Bailamos

Ett lack som inte är från KleanColor? Men vad har hänt, tänker ni, har hon slagit i huvudet?
Tänkte jag får variera till nått annat nån gång, har ju faktiskt otestade flakskor av andra märken också! Det här är alltså Bailamos, som ingick i sommarkollektionen förra året, jag är bara ett år efter med andra ord :p Det är ett skimmerlack men basen är tjock och skimret väldigt diskret så det ser ut som ett cremelack när inte ljuset träffar naglarna. Det kanske låter som något negativt men jag tycker finishen är riktigt snygg, det är som ett upp-hottat cremelack :) Och färgen är härligt, somrigt turkos-blå, fast lite dammig, väldigt smickrande. Jag gillar det här skarpt.



Det krävdes en gnutta lampljus för att få fram skimmret på bilden, ingen sol idag

Formulan var lättmålad och det räckte gott med två lager för att få det helt opakt. Inga anmärkningar där.
Formula: 5
Färg i sin genre: 4

5 kommentarer:

  1. Den här är fin, jag har sneglat på den några gånger när jag varit i beställartagen, men tror jag bestämt mig för att jag har tillräckligt många liknande redan.

    SvaraRadera
  2. Ja, det har jag också egentligen :p

    SvaraRadera
  3. Snyggt, snyggt, snyggt! (Jag gillar turkost :-P)

    SvaraRadera
  4. Turkos är en bra färg :D Har fyllt ett helt hjul med turkosa lack men jag köper fortfarande fler :p

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.